Bukefalos 28 år!

Spindelväv giftigt för hästar?

Sv: Spindelväv giftigt för hästar?

Hej!

Tack för att du tänker lite själv!

Underbart med folk som inte blint litar på vad folk säjer, utan faktiskt letar efter mer trovärdiga källor!

Dock tror jag inte att någon ens tänkt tanken på att forska om spindelväv är farligt för hästar, men jag har svårt att tänka mej att det skulle vara det, eftersom spinderväv finns på gräs i hagarna och det verkar inte hästarna ta skada av:-)

/ Lavinia, som alltid letar trovärdig källa innan hon tror nåt
 
Sv: Spindelväv giftigt för hästar?

I vårt stall har vi en kille som har många teorier, t.ex. att när hästarna rör runt med halmen i boxen så bäddar dom in skiten för att få en varm bädd och huvudkudde att sova på.:D
 
Sv: Spindelväv giftigt för hästar?

Hahahaha :rofl: Vem vill inte ha en skön kudde utan att för den skull få bajs på huvudet? Kan man lära sin häst detta...? :angel: Min häst har nämligen alltid en bajs på huvudet efter natten, samma morgon som vi skall iväg och tävla när han då var helt nybadad kvällen innan. Jag vore tacksam om han kunde bädda lite bättre! ;)
 
Sv: Spindelväv giftigt för hästar?

Fnobby skrev:
I vårt stall har vi en kille som har många teorier, t.ex. att när hästarna rör runt med halmen i boxen så bäddar dom in skiten för att få en varm bädd och huvudkudde att sova på.:D

*ASGARV*:rofl:
Ohhh, kommer inte kunna somna inatt!
Kommer börja skratta varje gång jag tänker på detta:D
 
Sv: Spindelväv giftigt för hästar?

Ja men skillnaden är att kudden blir varm!!!
 
Sv: Spindelväv giftigt för hästar?

Tänk er själva att stå och lyssna på detta resonemang som framförs helt seriös. Och hålla sig allvarlig...:D Alltså han är ju i trettioårsåldern...:rofl:
 
Sv: Spindelväv giftigt för hästar?

Smart arbetsledare! ytterligare ett sätt att får praktikanter att städa noggrannare:rofl:
 

Liknande trådar

Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 670
Senast: Stereo
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 254
Senast: super
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 034
Senast: Stereo
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
23 461

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • Försäkring

Hästrelaterat

  • Servering på tävlingar
  • Älgflugor
  • Trögt att sälja häst nu?

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp