Spinnoff på påpälsad bebis. Nattetid

Mirre

Trådstartare
Vad sover era barn i?
Hur har ni bäddat i sängen nu när det är varmt?

Isak har en helpyjamas och sover i men tror han ska få ha en kortärmad body i fortsättningen istället. Vi har varmt inne och han vaknade nyss och var varm och törstig. Dock somnade han innan jag hann ge honom vattnet men har flaskan ligger bredvid sig så han kan ta den om han behöver.

Över sig har han ett påslakan bara, täcke är alldeles för varmt och fleecefilten är också för varm nu.

Sv: Spinnoff på påpälsad bebis. Nattetid

Vad sover era barn i? Blöja.
Hur har ni bäddat i sängen nu när det är varmt? Lakan, täcke och kudde, som alltid. Slutar oftast med att han ligger på kudden utan täcke.

Han är en riktigt varm kille som hatar när det blir för varmt. Får panik av att sova i pyjamas, en t-shirt kan funka på vintern.

Blir svalt i Rasmus rum, så ibland blir det pyamas och ibland bara blöja. Han sover aldrig under täcket, liggar bara där när man nattar honom.

My sover mellan oss i vår säng, så hon får ju en del värme från oss om man säger så... Hon har ogärna på sig täcke elelr filt, dvs hon sparkar ofta av sig det, så oftast får hon sova med en tunn pyjamas med hellånga ben och ärmar. Strumpor har hon inte på sig, hon blir så varm om fossingarna ändå. Ibland sover hon bara i en body. Nu när det börjar bli varmare kan det hända att hon får sova med kortärmad body eller kortärmad pyjamas istället.

Vi har försökt ha egen filt på henne, men eftersom hon ligger mellan oss och gärna kommer nära och vill ha kroppskontakt, så är det svårt att få henne att bara ha sin egen filt, det blir istället så att hon hamnar lite under mitt täcke, och har hon då egen filt blir det ju dubbelt upp på henne, och då blir det på tok för varmt. Så hon brukar ha mitt täcke över benen och sedan ingenting mer förutom pyjamasen. Hon brukar faktiskt vara lagom varm. Vi sover oftast med lite öppet fönster såd et är svalt i rummet.

//julia

En pyamas med korta ben och ärmar samt ett lakarn. Ibland en kortärmad body och lakarnet.

Melker sover i egen säng nästan hela natten. Han har pyamas med långa ärmar och ben, kortärmat står dock på inköpslistan. Lägger honom under en tunn bomullsfilt, dock brukar han sparka av sig den relativt snabbt.

Meja (3 månader) sover med kort- eller långärmad pyjamas + strumpor. Har bara en tunn filt som täcke. Hon sover i egen säng.

Rasmus sover i bara blöjan eller i kortärmad/benad pyjamas. Täcket har vi under honom så det blir lite mysigare. Ev om det är lite kallt i rummet så kan jag lägga över honom ett tunt täcke när vi går och lägger oss men det brukar inte vara så uppskattat så han sparkar av sig det rätt fort.. Än så länge har vi inte dörren öppen till balkongen så det blir ganska varmt i sovrummet framåt morgonen.. Men snart åker den upp och då blir det nog en långärmad pyjamas som åker på..

Tyra sover i långärmad pyjamas med fötter, i sin säng. Hon har en tunn bomullsfilt i sängen förutom kudde då, men den har hon aldrig på sig. I vårt sovrum är det riktigt svalt, även på morgonen när man vaknar!

lillasyster: t-shirt och blöja . Hon har täcke som hon kan välja om hon vill ha, men nu när det är varmt skippar hon oftast täcket.
Storasyster brukar vilja sova naken, ibland med tröja och trosor, täcke ibland.

Sam har alltid på sig en långärmad/benad pyjamas eftersom han aldrig ligger under täcket. Han sover mitt i vår säng, gärna med huvudet åt fel håll! Nån gång har jag provat tvådelad pyjamas men det blir alltid en glipa och då blir han kall i ryggen. Har mellan 18-20 grader i sovrummet och jag själv har alltid nattlinne och täcke.

hel, långärmad/långbent pyamas. Vi har täcket kvar i påslakanet, men hon sover aldrig under täcket (har aldrig gjort det heller, men däremot brukar hon gosa ner sig ovanpå täcket, med huvudet i fotändan på sängen :p)

Senaste veckorna har vi kört pyjamas med korta ärmar och ben.
Har haft hans vanliga spjälsängstäcke från Ikea (det är ju lite tunnare än vuxentäcken) men nu har det blivit så varmt att jag börjat med en tunn bomullsfilt bara. Han sover några timmar i spjälsäng och några fler timmar bredvid mig i sängen. Förhoppningsvis ska timfördelningen börja ändras snart... ;)

Vi har fönstret på glänt dygnet runt i lägenhetens alla rum.

Antingen kort/långärmad body eller hel pyjamas. Han sover intill mig i vår säng eller ibland i spjälsängen. Enbart påslakan eller inget över. Vi hat fönstret öppet så det blir ganska svalt...

Storbror sover i enbart blöja, påslakan över sig men det brukar åkaav rätt fort.

Ni som har enbart blöja, vad har ni för temperatur i sovrummet? Eller har ni små kaminer till barn? :D

Isak sover nu kortärmad body bara med ett påslakan över sig.

Han är väldigt varm av sig + att vi har varmt inne

Mina sover i lang-eller kortarmad body (beroende pa rummets temperatur) + en san dar Grobag. Tacke funkar INTE men Grobagen ar super :love:
Men just nu ar det jattevarmt och barnens rum vetter mot soder = ingen bra kombination :(
Trots fordragna gardiner och oppna fonster hela dagen, och en flakt pa full volym, sa ar det runt 25 grader pa natterna och det ar for varmt. De sover jattedaligt da :(. Sa nu ar det bara bloja som galler :idea:

Ni som har enbart blöja, vad har ni för temperatur i sovrummet? Eller har ni små kaminer till barn? :D

Jag har en liten kamin iaf. :D Temperatur vet jag inte. Vi har haft fönstret öppet i nån månad redan, annars blir det alldeles för varmt.

Jag provade faktiskt inatt att bara ha en tröja på honom, men de stackars benen blev så kalla. Så jag har nog ingen kamin :D Han får fortsätta sova med hellång pyjamas!

Liknande trådar

Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
12 149
Senast: Nominous
·
Gravid - 1år Nu har jag precis uppdaterat bloggen och efter ett lååångt inlägg kom jag på att jag vill veta hur ni andra har haft det den här första...
Svar
15
· Visningar
1 225
Senast: esprit
·
Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11... 2
Svar
37
· Visningar
5 327
Senast: sweet_extraa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka