Spinnoff på påpälsad bebis. Nattetid

Sv: Spinnoff på påpälsad bebis. Nattetid

Vad är Grobag?

En sorts sovpase, med hal for huvud och armar, finns i olika tjocklekar och storlekar, som man anvander ist for tacke. Mkt smart och anvandbart, iaf om man som jag har sma helikoptrar till barn dar vanligt tacke ligger pa plats i ungefar 5 sekunder ;)

Vad sover era barn i?
Idag sover Jonas i bara blöjan. I vanliga fall så brukar vi försöka få på honom långärmad/benad pyjamas för när hans exem är som värst så klöser han sönder sig på armar och ben i sömnen. Nu när jag tänker efter så har vi faktiskt haft på honom endast en kortärmad pyjamaströja några nätter innan här. Han blir så himla varm i vanliga fall, hjälper inte att det blir så varmt ute.

Hur har ni bäddat i sängen nu när det är varmt?
Har bäddat med vanligt täcke, kudde och lakan. Samma året runt.

Mina 2 små sover med blöja och t-shirt. Deras rum ligger så att solen ligger på på kvällarna så det blir ganska varmt. De har kudde och täcke men ligger oftast på täcket.

Igår kväll hade vi nästan 30 grader inne så då blev det bara blöja och så öppet överallt. Fick dock gå upp vid 3 och stänga, ta på pyjamas och filt för då var han kall.

Här är det pyjamas på som gäller eftersom E sparkar av sig täcket allt som oftast. I hans säng är det bara påslakan som gäller, när han sover hos oss är det även täcke (eftersom mamman är lite frusen av sig).

*kl*

Ella sover oftast i hellång pyjamas med fötter ( eller så har hon strumpor på ), damen sparkar av sig täcket rätt fort och då blir hon kall om hon har mindre på sig.

Hon sover första passet i sin spjälsäng, normaltjockt täcke på från midjan och neråt.
Vid 3.00 äter hon och sedan får hon sova mellan oss, då sover jag och Ella under samma täcke.

Vi har runt 20 grader i sovrummet ..

kl

Nu har jag precis tagit av Sam pyjamasen :D Han somnade för en timme sen och kändes helt ok även om det var varmt i sovrummet (typ 25) men nu vaknade han och var svettig så jag rev av pyjamasen. Får nog sätta på den senare tror jag.

Liknande trådar

Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
12 149
Senast: Nominous
·
Gravid - 1år Nu har jag precis uppdaterat bloggen och efter ett lååångt inlägg kom jag på att jag vill veta hur ni andra har haft det den här första...
Svar
15
· Visningar
1 225
Senast: esprit
·
Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11... 2
Svar
37
· Visningar
5 327
Senast: sweet_extraa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka