Spinoff: Minsta hundarna.

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Kia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 1 264
K

Kia

Glimfeather skapade för ett tag sedan en tråd om de minsta & största hundarna. (Guinnessrekordbok).

Men vem har den minsta hunden på Buke? :)
Jag tänker mankhöjdsmässigt!

Sv: Spinoff: Minsta hundarna.

Min minsta vuxna hund ligger på 25 cm, men jag tvivlar på att hon är minsta bukehunden..Finns säkerligen någon vavva-ägare här inne ;)

Äger bara stora hundar nu, men när jag var yngre hade jag en mycket liten hund vars marschvikt var 1.8 kg (chihuahua).

Mitt skrot ligger på knappa 22 cm i mkh. Men det lär ju som sagt finnas dom som har vavvor som är mindre :D

Hennes normala vikt låg på konstant 1.8 kg. Hon åt varannan dag och var jättefin i hullet. På äldre dagar blev hon hungrigare och ökade vikten till lite drygt 2 kg. Har inte mätt mankhöjden, men hon var en "pyttehund", jätteliten.

Men du har minsta hunden hittills ;)

Min minsta hund ligger på 56 cm. Så hon är liksom inte ens i närheten! :rofl:

Då kan jag tala om för dig att min 1.8 kg hund var betydligt mindre än 22 cm.....

Ja, det förstår jag också..... :confused: men det finns ju ingen exakt mankhöjd på den?!

Min Lady var strax under 20 cm i mankhöjd. Oficiellt, i registert är hon fortfarande min, så jag leder ;)

Min chihuahua är 19 cm hög och väger precis 2 kg.
Hon fyllde 2 år för några månader sedan.

Här är vi i Värmland och ute och går i skogen:
normal_Staceyv%C3%A4rmlandapr07.jpg

Här leker hon med en pinne på gräsmattan. Det var på Irland innan flytten till Sverige.
staceywithstick1.jpg

När hon var 10 veckor gammal vägde hon 9 hg och stod med alla 4 benen i min handflata. :love:

Senast ändrad:

Och därför är hon alltså inte minst??:confused: :mad: :angel:

Skämt åsido,
Tänkte aldrig på hennes mankhöjd då hon var balnd de allra minsta för rasen. Söt var hon :love: Men nu har jag övergått till en större ras som inte kvalificerar sig för denna diskussion. :)

Så länge räkte det ;) Räckte med att jag satt mej på cykeln och åkte hem så dök det upp mindre småttingar :D

Och därför är hon alltså inte minst??:confused: :mad: :angel:

Nej, nej... Missförstå mig rätt! :D
Jag menar inte alls att din hund inte är minst!
Jag ville bara veta lägsta mankhöjden på Bukehundarna! ;)

*OT*
Mina hundar passar inte in här heller. Ev. i en "tvärt-om-tråd" :rofl:

vad är världensminsta hund-mankhöjd? det ligger vell lite över 10 typ 15 cm va!? Jag kan ha helt fel då får ni rätta mig har ingen rekordbok här

Liknande trådar

Övr. Hund Som rubriken lyder antyder vill jag prata bäddar. Senast jag hade hund (10 år sen drygt) hade jag ingen bädd till honom, förmodligen för... 2 3
Svar
53
· Visningar
2 052
Senast: bollen__
·
R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
848
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 470
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 760
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka