Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
hm tillräckligt stor för att hästen enkelt ska kunna vända sig och att du har gott om plats på sidan om hästen! vet inte vad jag ska gissa på.... kanske 3 m bred? om du har stora hästar alltså.
Längden, så att det är kanske en meter längre än vad hästen är (dessutom så man inte får vatten i hela stallet....)
Håller på själv att planera ett nytt stall och har kollat på mått till spolspilta. Den bör minst vara 2,5m bred och 2,8m lång. För att undivka att stänka ned stallgången och sig själv så är ett större utrymme att föredra 3x3m. Har planerat in en 3m bred och 3,5m djup spolspilta.
2,5x3,0 tror jag räcker.
Det är en bra ide att se till att spolspiltan även kan användas som "behandlingsrum" vid veterinärbesök etc....dvs den ska vara slät utan utstickande grejjer som du eller hästen kan skada sig på och ha bra belysning.
Ordentligt med belysning.
"kant" framtill av spolspiltan för att slippa utrinning av vatten, rätt & väl tilltagen lutning mot golvbrunnen.
Inte för små hål i gallret till golvbrunnet utan gör lite större, annars kommer du att slita dig gråhårig varje gång några små spånbitar täppt till hålen....
Hästmänniskan
Hej, jag är 13 år och älskar hästar. Och jag vill Så gärna ha en egen ponny. Men jag vet inte om jag är redo för en egen ponny. Jag har...
Ekonomi & Juridik
Hej, jag och min sambo har köpt en liten hästgård. Det är stall och bostadshus på en fastighetsbeteckning om ca 2,6ha med 1ha skog, 1ha...