Sporrar på småponnyer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lilla_Millan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 776
L

Lilla_Millan

Jag tycker inte att man borde få tävla hoppning med sporrar på a och b-ponnyer. För att de flesta barnen som rider dem ponnyerna är runt 10 år, och väääldigt ofta ser man barn som verkligen sparkar med sporrarna, och domaren säger nästan aldrig till.

Nån som håller med?

Sv: Sporrar på småponnyer

Och det var så många som engagerades av den frågan så jag blir alldeles matt:D :rofl:

Jag har sett många som suttit och sporrat sina ponnysar men man får inte glömma att det väldigt många som behärskar det också.

Håller med om att domarna säger till alldeles för sällan!

Jag tycker inte att man ska få tävla dressyr med sporrar! Jag har sett VUXNA kärringar som sitter och mojsar i sidorna på hästen HELA TIDEN med LÅÅÅÅNGA LÅNGA sporrar! Idioter finns det överallt :crazy:

tycker föräldrar o tränare har ett stort ansvar, jag skulle aldrig låta min unge rida med sporrar om h*n inte kunde behärska det.

Men föräldrarna har ju uppenbarligen inte den kollen... Man borde iaf inte få ha det på lokal nivå.

tycker jag ser en väldig massa VUXNA människor som sitter o sparkar o hackar med sporrarna (ofta med flit, vilket barn kanske inte gör med flit) och då säger minsann inte domarna nåt heller!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
704
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 523
Fritid Jag och barnen vill åka till London och (bla) gå på Harry Potter-utställningen. Jag har aldrig varit i London, så ska sätta mig och... 2
Svar
35
· Visningar
974
Senast: Soapbubble
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 835
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka