• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare ict
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 25
  • Visningar Visningar 2 366
Sv: Sport bh

Jag använder vanlig BH, jag har en himla bra BH där banden inte åker ner och är jätteskön. Så jag känner inget behov av en sport-bh.

Lånar tråden lite, om det är ok, ist för att skapa en till i samma ämne!

Någon som har nåt tips på sport-bhar som funkar för större tuttar (D-DD)?? Har tittat på alla större sportaffärer i trakten men dom har bara mindre stl och bara "platta" modeller, vill ha sånna med kupor.

använder aldrig sånt, rider alltid med vanlig bh. fattar inte poängen med sportbh om man inte har gigantiska hängpattar.. en bra vanlig bh ger tillräckligt med stöd upp till B/C kupa. sen är dom sjukt fula. :p

så köp en bra vanlig bh med byglar istället.

Jag tycker det är väldigt obehagligt att ha en vanlig bh med byglar när man ska ha väst över... Då klämmer det och blir jätte obehagligt ju.:crazy:

jag har också mindre byst (a-b kupa) och använder sport bh ändå. Jag tycker att de är inte ivägen, och sport bhn ger ett så mycket bättre stöd. Har ett antal olika i olika märken. Det viktigaste är att du trivs i den, och att den har vadderade, breda axelband. :)

Lånar tråden lite, om det är ok, ist för att skapa en till i samma ämne!

Någon som har nåt tips på sport-bhar som funkar för större tuttar (D-DD)?? Har tittat på alla större sportaffärer i trakten men dom har bara mindre stl och bara "platta" modeller, vill ha sånna med kupor.

Hogengård! Jag har E-kupa och var tvungen att använda dubbla BH:ar tidigare för att få tillräckligt stöd. Hogengård-BH:n är som två BH:ar i en; kupor med byglar innerst och ett tunt men stadigt lager funktionstyg ytterst, som stabiliserar upp. Den håller verkligen allt stenhårt på plats men är samtidigt väldigt bekväm. Använder den både vid ridning och joggingrundor, den är verkligen kanon. Det ska tydligen vara en dressyrryttare till att utveckla en riktigt bra sport-BH. :bow:

Liknande trådar

Utrustning Någon som har en bra säkerhetsväst till rimligt pris att rekommendera? Gärna runt 1500:- ☺️ Har inte så mkt erfarenhet av västar men...
Svar
1
· Visningar
270
Senast: Fiorano
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 106
Senast: Görel
·
Utrustning Kommer att behöva börja rida med pannlampa nästa år om vi ska kunna göra längre turer än 1km 🙈 Finns det enkoma pannlampor till hjälmar...
Svar
10
· Visningar
403
Senast: Hedwig
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
186

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka