Bukefalos 30 år!

SiZo

Trådstartare
På jobbet är det rejäla smittskyddsrutiner. Dusch innan man går in, och nu funderar de på om man dessutom ska behöva byta ut underkläderna. Vilket bara känns rimligt.

Men. Vart hittar man överhuvudtaget sport-BH som klarar 60 grader i tvättmaskinen? Jag vill dessutom ha den framknäppt, vilket försvårar det ytterligare.

De jag hittar är bara 30 grader verkar det som. Överhuvudtaget så är framknäppta BH ar lite svårt att hitta. Jag förstår inte varför. De är sjukt mycket lättare att ta på sig och skönare att ha på sig eftersom axenbanden hamnar längre in på axlarna.

Diskreta färger är viktigt då klädseln är vit.

Har ni några tips?

Tror det är elastanet som inte tål högre temp än 30-40˚.
Ren bomull tål 60˚ men det är nog svårt att hitta såna bh-ar numera.

Men! Jag har faktiskt färgat några syntetbh-ar för länge sen, genom att koka dem i te, och de överlevde.
Kanske du kan tvätta i 60˚ men att de håller kortare tid?
Har du kollat på sajter för vårdutrustning? Där kanske det finns även underkläder som tål högre temp.

Tror det är elastanet som inte tål högre temp än 30-40˚.
Ren bomull tål 60˚ men det är nog svårt att hitta såna bh-ar numera.

Men! Jag har faktiskt färgat några syntetbh-ar för länge sen, genom att koka dem i te, och de överlevde.
Kanske du kan tvätta i 60˚ men att de håller kortare tid?
Har du kollat på sajter för vårdutrustning? Där kanske det finns även underkläder som tål högre temp.
Jag har mest bara googlat, utan större framgång.

Verkar svårt med kombinationen framknäppt och 60 grader.

Jag får inte på mig dem man drar över huvudet tyvärr.

Jag fick hem reklam från Åshild när jag köpte en helt annan sak. De verkar ha en del framknäppta. Tittade inte jättenoga så kan inte säga om de var sport-modell eller om de går att tvätta i 60 grader.

På jobbet är det rejäla smittskyddsrutiner. Dusch innan man går in, och nu funderar de på om man dessutom ska behöva byta ut underkläderna. Vilket bara känns rimligt.

Men. Vart hittar man överhuvudtaget sport-BH som klarar 60 grader i tvättmaskinen? Jag vill dessutom ha den framknäppt, vilket försvårar det ytterligare.

De jag hittar är bara 30 grader verkar det som. Överhuvudtaget så är framknäppta BH ar lite svårt att hitta. Jag förstår inte varför. De är sjukt mycket lättare att ta på sig och skönare att ha på sig eftersom axenbanden hamnar längre in på axlarna.

Diskreta färger är viktigt då klädseln är vit.

Har ni några tips?
Du kan ju testa att köra den i 60 ändå och se om den överlever? Jag gör det med tex trosor. Om den inte är en 600 kr klassen kan det ju vara värt att prova.

• Gilla
Reactions: Sel
Du kan ju testa att köra den i 60 ändå och se om den överlever? Jag gör det med tex trosor. Om den inte är en 600 kr klassen kan det ju vara värt att prova.
De med knäppning fram brukar vara är det dyrare hållet tyvärr. Trosor klarar i regel 60 grader.

Tranemo och andra märken som tillverkar arbetskläder som är flamskyddade och ljusbågssäkrade har underkläder utan plaster. (Bomull och kolfiber i dem jag använder). Tål 60 grader utan problem.

Kanske inte snyggast i stan men klarar tvätt efter tvätt (och torktumling) utan att tappa form eller funktion.

Tranemo och andra märken som tillverkar arbetskläder som är flamskyddade och ljusbågssäkrade har underkläder utan plaster. (Bomull och kolfiber i dem jag använder). Tål 60 grader utan problem.

Kanske inte snyggast i stan men klarar tvätt efter tvätt (och torktumling) utan att tappa form eller funktion.
Snygga behöver de inte vara. Bara funktionella. De kommer bara bäras på andra sidan hygienslussen och får aldrig tas hem.

Då går den tyvärr bort. Att ha den under vit T-shirt skulle jag inte vara bekväm med :/
Har du testat svart under vit t-shirt tidigare och vet att det inte fungerar? Jag har tänkt på att vit BH under vit t-shirt är nästan mest synlig för mig, medan svart känns lite lite mer bekväm och beige eller rosa syns minst, och folk säger att rött också syns mycket lite.

Jag har bland annat den här och tycker den är skön.

https://www.ebay.co.uk/itm/38872833...mkcid=28&google_free_listing_action=view_item

Det här är en ebaylänk men den finns i andra färger, även vit, hos andra säljare.

1756361765125.webp

Liknande trådar

• Skor till klänning
  • Reklamera knarrig sko?
  • T-shirt utan stor hals
  • Sportbh för storbystade

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Valvaka!
  • Webinarier/minikurser