Språkresor - hur ser det ut idag?

R

Raderad medlem 6459

Ni som har lite större barn, vet ni hur tonåringar idag ser på språkresor? Är det fortfarande populärt? När jag var 14-15 ville alla åka på språkresa, det var superpoppis helt enkelt. Vill era barn åka? Skulle ni överväga att skicka i väg dem på en sån resa?

Jag var inne och kikade på STS hemsida häromdagen och blev helt chockad över att man tar 30' för tre veckor i Madrid/nästan 20' för två veckor i Brighton. Jag kan liksom inte föreställa mig att jag, om jag hade två barn, skulle vara villig att lägga totalt 60 lax på att ungarna ska på språkresa - särskilt med tanke på det rykte som språkresor alltid (?) haft. Därför blev jag nyfiken på om det här är något som folk faktiskt gör fortfarande :).
 
Jag har inget svar på din fråga, men oj vad det kostar idag.

Jag var iväg tre somrar á 4 veckor per gång till Isle of Wight och det kostade ca 5000:- per tillfälle med ASSE då vill jag minnas. Nu var det ju 30 år sen - men ändå :D Det var som sagt 4-veckorsresor.
 
Jag har inget svar på din fråga, men oj vad det kostar idag.

Jag var iväg tre somrar á 4 veckor per gång till Isle of Wight och det kostade ca 5000:- per tillfälle med ASSE då vill jag minnas. Nu var det ju 30 år sen - men ändå :D Det var som sagt 4-veckorsresor.
Ja det är jättedyrt!! Jag åkte när jag var 15 (så 17 år sen ;)) och då kostade det typ 6-7000. Jag fattar såklart att det kostar mer idag men 30 lax för tre veckor är ju helt absurt! Det hade min föräldrar aldrig betalat (i motsvarande pengavärde såklart), inte en chans.
 
Jag ville åka för typ 15 år sedan, då kostade det runt 25 vill jag minnas. Var för dyrt sa mina föräldrar så blev inget. Mitt halvsyskon däremot åkte till Paris i ett år och pluggade. Kostade typ 200k, väldigt rättvist haha 😂
 
Min systers äldsta sparar till språkresa. Hon blir 14 i år. Syrran var på språkresa som 15-åring och är väl själv lite tveksam till att skicka iväg henne så ung 😁, men jag skulle tippa på att det blir i sommar.

Ja det är galet mycket pengar. Jag tror att dealen är att hon ska spara 10 000 själv, genom månadspeng och födelsedagar och sånt, och så lägger syrran resten. Hon är väldigt taggad iaf!
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 304
Senast: jemeni
·
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 242
Senast: Emtherlia
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 313
Senast: fejko
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
5 984
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp