Spray-färga stigbyglar?

Equilina

Trådstartare
Någon som har gjort det?

Jag vill ha guldfärgade flex-stigbyglar, men det är ju störtomöjligt att få tag på... så jag tänkte spraya ett par i silver.

Något särskillt man ska tänka på?
Någon speciell sorts färg man ska använda?

Sv: Spray-färga stigbyglar?

min första tanke var att man säkert måste spraya med jämna mellanrum för att färgen säkert blir nött

Va gäller färgen så kan dom säkert hjälpa dig på butiken att hitta den som lämpar sig bäst

Ja, det tror jag också, att man får fylla på ibland. Men det kan det ju vara värt! :p

Om det är så att man använder olika sorters färg till olika sorters metall, vad kan det då vara för metall i stigbyglar?

Jag hinner inte åka hem och hämta dem innan färgaffären stänger, och jag vill få det gjort idag... :D

Hammarlack säger du... är det något som finns på en vanlig bygghandel tro?

Du ska få PM av mig om ett ställa som har guld med flex, dock är gummit brunt :p

Om du testar detta så får du gärna uppdatera med hur det blev :) Skulle sååååå gärna vilja ha ett par Bow Balance i mässing :crazy:

Mvh Jate Volim

Som jag skrev till dig, de har dem inte i mässing/guldfärg och har aldrig haft. Bara ett fult knep att sälja silverfärgade istället... :mad:

Ja, självklart! :)
Jag kommer att testa om jag får tag på en bra färg, dessa stigbyglarna var inte så dyra (300). Jag vågar inte testa på mina sprenger...

Som jag skrev till dig, de har dem inte i mässing/guldfärg och har aldrig haft. Bara ett fult knep att sälja silverfärgade istället... :mad:

Du får gärna pm'a mig vilket ställe det är :)

jag vill också gärna veta när du hittat nån bra sprayfärg,
för visserligen finns de flesta islandsbyglar redan i mässing.

Men sprengers islandsbyglar med flex som jag skulle vilja ha, finns bara i silver... :(

Jag tycker eg nästan silver är snyggare på en del hästar,
men nästan alla grejer till islänningar har ju mässingspännen så det är enklast så.

Nej, det förstår jag :crazy: Därför hade det varit super med en liten redovisning av hur det gick (gärna med bild) så att jag vet ifall jag vågar prova ;)

Mvh Jate Volim

Jag som är matchningsfreak vill ju ha mässingfärgade till ena hästen som har allt annat i mässing/guld. förstår inte varför det är så dåligt utbud på just stigbyglar, allt annat finns ju? :confused:

Bild kommer absolut! "Min" färgaffär hade inte guldspray hemma, så jag ska kolla på ett anant ställe idag, annars skulle de få hem i morgon (men det är ju jättelänge tills dess... :angel: )

Prova Hammarlack! Och så gnussar du stigbyglarna med ett sandpapper noga före, så att det fäster bra. Hammarlack finns kanske inte på sprayburk, men är speciell färg för att måla metall med, sitter som ben!

Mja... vet inte om jag vill sandpappra ett par sprilans nya stigbyglar...

Om du vill att färgen ska sitta kvar! Då är det underarbetet, som gör jobbet! Du ska ha ett fint sandpapper, inte nån rasp precis! Det kommer inte att synas, men det gör att hammarlacken sitter där den ska i åratal, annars kommer den att skavas av rätt snabbt!

Och ett par billighetsstigbyglar som är nya, är ju inte ett par sprenger precis! Vad är snyggast? Ett par sandpapprade stigbyglar med färgen kvar, eller ett par halvflagnade? Men men, valet är ditt!!

Haha- du måste sandpappra om du vill att färgen ska festa. Jag lovar!!!
Men guldfärg blir väl lite väl guldigt- finns det mässingsfärg???
Det är ju bra om stigbyglarna du provar på är rostfria... Mässing rostar ju inte så det kommer se dumt ut om de gör det sen...

Annars så köper du ett par vanliga billiga stigbyglar på tradera tex,sen får dom vara testpersoner! :idea:

Jag har inte sprayfärgat, men jag har målat med nagellack.
Svårt att få ett jämnt lager men sitter som berget.
Framförallt när jag målade med glitterlack.

Liknande trådar

Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 211
Senast: Capybara
·
Kropp & Själ Hej! Jag griper lite efter halmstrån här. I höstas fick jag smärta och svullnad från hälsenan. Har varit hos fysioterapeut och läkare...
Svar
1
· Visningar
148
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Fick idag tid för operation, för jag behöver ta bort min gallblåsa. Tiden är om två veckor, och i brevet var det med papper där det står...
Svar
7
· Visningar
807
Senast: bollen__
·
Hemmet Har blivit helt besatt av gamla jugend sängbord med marmorskiva, precis som resten av Sverige. :D De verkar svåra att få tag på och går...
Svar
4
· Visningar
505
Senast: Wysiwyg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka