Spray-färga stigbyglar?

Sv: Spray-färga stigbyglar?

Jag vill också se bilder! Vet inte riktigt vilken färg jag vill ha mina stigbyglar i men marint vore inte helt fel :laugh:

Jag kan försöka fixa bild. Måste bara ta mig ner i källaren och leta reda på dem.
Tror bara att jag har de röda kvar nu, hade även oranga förut.

Tyvärr inte världens bästa bild men kamrean gav upp.

Nu har de här legat i en påse i flera år o blivit stötta mot varann osv. SÅ ni ser att det flagar lite.

Kanske ska prova nagellack på ett par gamla stigbyglar :) Går ju alltid ta bort med någon slags sprit om man blir less eller det blir dåligt!

En kompis tog med sina stigbyglar till sitt jobb där hon kunde använda proffsig lack (typ billack tror jag) och det blev jättebra!

Nu är färgen inhandlad...

De i butiken tyckte inte att jag behövde rugga upp ytan, eftersom slitytorna är skyddade med gummi (Som dessvärre inte går att ta av, inte ens fotplattan! Så det blir ett jäkla pilleri med att maskera...).

Nu är jag dock bortrest i helgen, så jag återkommer nästa vecka!

Lämna in stigbyglarna hos en lackerare så vet du att det blir snyggt..
Kostar några hundra kan jag tänka mig men du kan välja mella olika jäkligt läckra:laugh:färger lr om du vill ha mäsing ton på dom går det oxå bra...
Det kommer hålla mkt bättre än om du skall exprimentera själv..jag lovar!;)

Okej, nu är det gjort...

Såhär såg de ut innan:
(Vinkeln gör att de ser lite konstiga ut)

Maskerade och redo för sprayning:
Stigbygelplattorna gick inte att ta av utan att göra sönder så jag gjorde ett halvhjärtat försök att maskera även dem.

Och såhär blev det!

Tyvärr stämde inte den utlovade torktiden så jag gjorde några snygga märken på den ena, men det får jag väl leva med.

Är nöjd med dem än så länge, blir provtur någon gång i veckan!

Men det där ser väl inte alls tokigt ut?

Det tycker iaf inte jag!
Hoppas att färgen sitter ordentligt nu då så att du får vara nöjd LÄNGE!:laugh:

Ja, annars är det inte så svårt att fylla i lite då och så, även om jag gärna slipper.
Slitytorna är ju som sagt skyddade av gummi.
Men de kommer ändå behandlas som glas... :p

Vad bra det blev! :) Vad var det för slags sprayfärg som du köpte? Guldiga stigbygelplattor är ju inte fy skam det heller!

Burken kostade 79,- och lär räcka en livstid... Så nej, dyr var den inte! :p

Jag får återkomma ang färgtyp när jag kommer hem...

Lite sent kanske, men för andra som är intresserade så har det kommit ut flexstigbyglar där metallen är antingen svart, guld eller röd och gummit grått. Kommer nog från jacs*n om jag inte minns fel. Men blev ju jättebra när du sprejade dina. Ingen som vet om man kan färga gummit? Säkert en jättekorkad fråga:angel: Vill ha svarta men hittar bara sprengers, och dom är lite dyra tycker jag...

Senast ändrad av en moderator:

Kom på en till grej, köpte du dom från affären där dom inte fanns?:angel: Hur var dom, mkt flex? Funderar på att inte köpa ett par, men vill ju inte att de ska vara som ett par vanliga stumma stigbyglar...

Jo, jag köpte där de inte fanns. Det är två leder, väldigt rörliga (men inte för rörliga).

Lite sent kanske, men för andra som är intresserade så har det kommit ut flexstigbyglar där metallen är antingen svart, guld eller röd och gummit grått. Kommer nog från jacs*n om jag inte minns fel. Men blev ju jättebra när du sprejade dina. Ingen som vet om man kan färga gummit? Säkert en jättekorkad fråga:angel: Vill ha svarta men hittar bara sprengers, och dom är lite dyra tycker jag...

Man kan ju tejpa på gummit! :idea: :rofl:

Tack för tipset, förresten. Blir kanske sådana om sprayfägen visar sig hålla dåligt...

Liknande trådar

Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 212
Senast: Capybara
·
Kropp & Själ Hej! Jag griper lite efter halmstrån här. I höstas fick jag smärta och svullnad från hälsenan. Har varit hos fysioterapeut och läkare...
Svar
1
· Visningar
148
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Fick idag tid för operation, för jag behöver ta bort min gallblåsa. Tiden är om två veckor, och i brevet var det med papper där det står...
Svar
7
· Visningar
807
Senast: bollen__
·
Hemmet Har blivit helt besatt av gamla jugend sängbord med marmorskiva, precis som resten av Sverige. :D De verkar svåra att få tag på och går...
Svar
4
· Visningar
505
Senast: Wysiwyg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31