Spraya liten vit hund med neonfärg?

ylvaaskersund

Trådstartare
Vi bor på en gård tillsammans med våra tre hundar, två av dem är av normal storlek, 40 + 60 kilo och med dom är det inga problem utan det är dotterns Kina puff som är problemet!

HON SYNS JU INTE:eek:

Hon är mest vit, bara lite svart på ena ögat och örat vilket gör att den lilla trasselsudden smälter in i det snöiga landskapet!

Funderar därför på att spraya henne med någon riktigt stark självlysande neon färg så man ser henne! Så man slipper snubbla på henne i mörkret osv!

Eller vad ska man göra? Hon syns ju inte ens i fullt dagsljus, man ropar och ropar på henne och i själva verket har hon stått en meter i från en, fast väl kamoflerad i snön!


Nej!!!!! Jag är INTE seriös!!!!!:D
 
Sv: Spraya liten vit hund med neonfärg?

Sprayfärgen är ett bra förslag, men det kanske kan inverka negativt på hennes fluff? Jag skulle nog föredra en orange vimpel på en lång pinne, du vet en sådan man sätter på barns cyklar. Frågan är hur man ska fästa den på henne, ett gummiband runt magen kanske är det smidigaste?
 
Sv: Spraya liten vit hund med neonfärg?

Reflextäcke/brett neonhalsband kanske kan funka.
GPS? :D
 
Sv: Spraya liten vit hund med neonfärg?

Kanske ett knippe ballonger i lysande färger som man knyter fast i halsbandet. Hon lär synas! Och rymmer hon iväg in i skogen eller blir påkörd säger det PANG och du vet vart hon är:idea:

Sorry, lika oseriös jag. Jag tycker hon är väldigt söt den lilla kinapuffen!:D
 
Sv: Spraya liten vit hund med neonfärg?

Kanske ett knippe ballonger i lysande färger som man knyter fast i halsbandet. Hon lär synas! Och rymmer hon iväg in i skogen eller blir påkörd säger det PANG och du vet vart hon är:idea:

Sorry, lika oseriös jag. Jag tycker hon är väldigt söt den lilla kinapuffen!:D

Men vilken bra ide´! Man ska då ha helium i ballongerna då förstår jag?
 
Sv: Spraya liten vit hund med neonfärg?

Risken är att ballongerna kommer väga mer än henne och att du får post ifrån ungern som vill du ska hämta din hund!!
 
Sv: Spraya liten vit hund med neonfärg?

Du får ringa jordbruksverket kundtjänst, jag vet inte hur det är med vaccineringar (rabies, dvärgbandmask osv). Det kan vara en del praktiskt att tänka på innan du knyter fast ballongerna!
 
Sv: Spraya liten vit hund med neonfärg?

Jag har en liten svart hund så jag har problemet att hon inte syns när det är mörkt så då får hon inte gå ut utan ett sånt här:
930591_3.png


Det borde fungera på vit kines i snö också :D
 
Sv: Spraya liten vit hund med neonfärg?

Jag har en liten svart hund så jag har problemet att hon inte syns när det är mörkt så då får hon inte gå ut utan ett sånt här:
930591_3.png


Det borde fungera på vit kines i snö också :D

Jo jag har ett reflextäcke till henne, nu får hon även ha den på dagen!:laugh:
 
Sv: Spraya liten vit hund med neonfärg?

Jag har alltid varit ett fan av de där nyckelringarna som svarar när man visslar efter den.

*vissel*
*häääääääääääär är jag!!*
 
Sv: Spraya liten vit hund med neonfärg?

Annars kan du ju försöka att ha henne ute bara när det är mörkt, och så ha såna där infrarödaljus-glasögon..?:idea:




Ha ha, rolig tråd, ser flera av svaren för mitt inre och skrattar högt!!:rofl:
 
Sv: Spraya liten vit hund med neonfärg?

Äsch, knyt fast en kobjällra under hakan på henne så hör du henne i alla fall. Om du har ett långt snöre kan du ju knyta fast en liten tunna whisky också, så blir det extra roligt när du hittar henne. :idea:
 
Sv: Spraya liten vit hund med neonfärg?

Varför inte bara fästa ena änden av en fiskelina i svansen och den andra i ett fiskespö? Du tar med dig fiskespöt och när du vill att hunden ska komma är det bara att veva in! :idea: :D
 
Sv: Spraya liten vit hund med neonfärg?

Äsch, knyt fast en kobjällra under hakan på henne så hör du henne i alla fall. Om du har ett långt snöre kan du ju knyta fast en liten tunna whisky också, så blir det extra roligt när du hittar henne. :idea:

Jaaaa! Det tipset var bra!:bump::bump::bump:
 
Sv: Spraya liten vit hund med neonfärg?

:idea:
Varför inte bara fästa ena änden av en fiskelina i svansen och den andra i ett fiskespö? Du tar med dig fiskespöt och när du vill att hunden ska komma är det bara att veva in! :idea: :D

Om man är händig kan man spänna fjädern på ett flexikoppel så att det bara är att trycka på knappen för att få till en snygg inkallning.:idea: :angel:
 
Sv: Spraya liten vit hund med neonfärg?

Kanske kan vara ett nytt sätt att importera/exportera hundar ;)

Spännande sätt!
Man vet inte när dom kommer fram, om dom kommer fram alls, kanske är det en helt annan hund/ras man får hem. Som en trevlig överraskning.

Skulle gärna hitta en liten toypudel komma med ballong och landa i min trädgård.
Men så små kanske blir fågelmat :crazy:
 
Sv: Spraya liten vit hund med neonfärg?

Man kan ju tänka sig att något åt det här hållet skulle fungera? :idea:

colored_poodles.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Valp 2023 -den andra
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp