Sprenger Dynamic RS

pulkaskurk

Trådstartare
Hur är Sprenger Dynamic RS i storleken?

De börjar ju på stl 11,5 och min lillkille har oftast 10,5-11 i bettstorlek men om man mäter med måttband så inser man ju att många bett inte är riktigt den storlek som de utges för att vara.

Har tyvärr ingen ridsportsaffär i närheten som har de hemma så man kan provmäta, och om de tar hem det åt mig måste jag köpa det vare sig det passar eller ej :(
Och jag tycker det känns lite väl dyrt om det bara kanske passar om jag har tur.

Så om någon har det bettet får ni gärna provmäta och se om det är litet, normalt eller stort i storleken, eller ja en åsikt bara hur ni upplever det vore bra iaf :)

Senast ändrad:
Sv: Sprenger Dynamic RS

Vore jättegulligt om du vill göra det :)

Mäter du då rakt över från bettring till bettring eller mäter du liksom över själva bettet och böjen?

Det blir ju liksom olika längd beroende på hur man mäter eftersom det är lite böjt :)

Liknande trådar

Utrustning Tänkte beställa ett wh ultra men är osäker på vilken storlek jag ska ha, står mellan 11 och 12. Tänkte först att 11 blir perfekt... 2
Svar
20
· Visningar
5 785
Senast: Gelina
·
Utrustning Slänger ut frågan här eftersom jag inte hittar det jag söker.... Finns det sprenger dynamic Rs tvådelat i storlekar mindre än 11,5...
Svar
9
· Visningar
2 496
Senast: Vogue
·
Utrustning Behöver hjälp med alternativ-bett till min häst. Har testat ett Sprenger Dynamic RS 3-delat med fasta ringar (nr 40 414 på sid 5 i... 2
Svar
30
· Visningar
4 059
Senast: PiperGarden
·
L
Utrustning Jahapp, nu har hästtandläkaren varit hos oss, och det visade sig att det nya Sprenger Ultra Dynamic RS bettet var alldeles för långt...
Svar
7
· Visningar
1 091
Senast: The_grinch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår