Sprenger dynamic bett storlek 10,5 ?

jessicat

Trådstartare
Slänger ut frågan här eftersom jag inte hittar det jag söker....
Finns det sprenger dynamic Rs tvådelat i storlekar mindre än 11,5? Läste i någon gammal tråd här från 2004 att det skulle komma i storlek 10,5. Någon som vet var man kan få tag på dessa? Eller ännu hellre 9,5? (väldigt tveksam att det tillverkas men frågar ändå....)
Tacksam för svar :)

Sv: Sprenger dynamic bett storlek 10,5 ?

Jag har iaf ett tredelat (två ledat) dynamic rs i 10.5... vissa modeller finns i så små strl :)

10.5cm tillverkas nog inte längre så vitt jag vet.
Även 11,5 är väldigt svårt att få tag på. Tydligen så tillverkar Sprenger ett bett i 12-13-14,5 till att börja med och om dom märker att bettet säljer bra så tillverkas det även i en mindre storlek.

Jag beställde från en tysk hemsida ett sprenger bett sim var 18mm tjockt, vilket inte fanns att få tag i i Sverige. De hade alla Spengers modeller, storlekar och tjocklekar. Blev dessutom billigare trots frakt. Kan inte minnas namnet. Hemsidan fanns även översatt till Svenska. Ska googla runt lite och skickar pm om jag hittar den.

Kan det vara Calevo.de du var inne på? Där har jag kikat runt men inte hittat det jag söker :/

Tack för alla svar, om det är någon som läser tråden som har ett sånt bett jag söker liggandes hemma så skicka ett pm till mig :)
Synd att de bara verkar göras i så stora storlekar!

Jag har ett sprenger 10,5 som jag inte använder, för litet för min nuvarande häst.
Gul metall? 3 delat med rörliga ringar, ingen aning vad det är för modell.

Har du kvar vart du köpte bettet ?

Kan du PMa mej i så fall ?

Jag behöver ett med fasta bettringar i 10.5 eventuellt 11 cm

Jag har ett 11,5 och vad jag vet så är det det minsta dom tillverkar i!

Liknande trådar

Utrustning Hej på er! Jag har 2 st sprenger dynamic bett. Jag använder ett på mitt dressyr träns och ett på hopptränset. Båda är samma storlek...
Svar
9
· Visningar
4 870
Senast: Tora
·
Utrustning Detta är alltså av nyfikenhet och intresse, och då jag har Buke till hands så kunde jag inte låta bli att ställa frågan här. Jag tittade...
Svar
17
· Visningar
2 227
Senast: Asko
·
M
Utrustning Tänkte kolla om någon som har lite Sprenger bett nånsin mätt dom (eller har lust att göra det ;) ) Alla bett är ju inte "sanna" i...
Svar
4
· Visningar
1 837
Senast: -moa-
·
Utrustning Hej alla :) Behöver tips på välarbetade anatomiska bett som finns i korta storlekar (9,5 cm helst, 10,5 kan gå lite beroende på...
Svar
10
· Visningar
2 170
Senast: -moa-
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka