Alternativ till Sprenger-bett

Sv: Alternativ till Sprenger-bett

Nova hade ändå gått bort, eftersom allt i syntet är JÄTTEÄCKLIGT :p:D
Går inte att få in gummibett i munnen på honom...

Kan du hänvisa till att det är godkänt att manipulera bett nuförtiden? det har jag missat? det skulle ju förenkla mitt liv!!

Så här står det under moment 222: "...en eller tvåledat bett som skall vara gjort av metall eller hårt oböjligt plast eller syntetmaterial, och kan även vara täckt med gummi." Ovanligt öppet för tolkning må jag säga.

Så här står det under moment 222: "...en eller tvåledat bett som skall vara gjort av metall eller hårt oböjligt plast eller syntetmaterial, och kan även vara täckt med gummi." Ovanligt öppet för tolkning må jag säga.

Skulle jag helt klart tolka som att det är tillåtet med gummibett med metallkärna, där gummit är på "från fabriken", inte nåt hemmabygge :p

mmm ja tror du e nått på spåret. Jag har nån typ av silicon/gummi tejp. Den kommer på rulle och är just till för att linda bett och galopphäst ben tror jag.

Då skulle man alltså få linda och syva upp alla hämska bett... min är också aningens speciell... älskar i stortsett enbart sitt pessoa magic 2 delade. Inget 3 delat funkar. Han bara gapar, i stallgången tom. Han vill att det ska vara still i munnen. Men inte rakt, som tur va.

"Härligt" att höra att det är fler som har problem med sina bett-hatande hästar :p :D

Man kanske inet får ha det i svensk ridning men spanska bett verkar vara tubg aoch behagliga i munnen på hästar. Om du vill kan jag ta med nått när jag kommer till Sverige. finsn med långa skänklar som är tunga vilket hästar verkar gilla och mundel i alla de befintliga materialen.
Ulrika och Hisan( som ju oxå hatar bett) hittade en bra grej, Nova bett tror jag det kallades?

Men du kära tränare, har du inte fått se Pipers förolämpade min gällande gummi/syntet-bett? :D Är den värsta uppfinning som finns i hans värld!
Har nu pratat med en hästshop som ska ringa sin återförsäljare och höra om det är möjligt att få bettet i 10,5 och hur mycket det isf kan kosta... Hoppas lillhästen växer upp till storlek 10,5 så jag kan motivera köpet mer... :crazy:

Nu får du ju inte dressyra på Nova-bettet heller så det löser ju inga problem.

Det verkar vara så att hästarna antingen älskar eller hatar det. Piper kanske tillhör den andra varianten. Men det är inte alls som de vanliga gummibetten.

Hisan är mycket nöjd med det.

Ja, har hört mycket positivt om det men aldrig haft möjlighet att testa.
Piper vägrar överhuvudtaget ta gummibett i munnen, kniper igen fullständigt... :crazy:

Liknande trådar

Utrustning Slänger ut frågan här eftersom jag inte hittar det jag söker.... Finns det sprenger dynamic Rs tvådelat i storlekar mindre än 11,5...
Svar
9
· Visningar
2 500
Senast: Vogue
·
Utrustning Jag tänkte nu ge mig på att prova lite olika bett på pålle för att se om jag kan hitta fler varianter som han gillar och som jag kan...
Svar
4
· Visningar
1 131
Senast: DeadSerious
·
Utrustning Ngn som har detta bett. Hur upplever ni detta i jämförelse med ett vanligt tvådelat...
Svar
2
· Visningar
1 394
Senast: Bison
·
Utrustning Min häst trivs bäst på rakt, mjukt svängt bett. Hon är riden tidigare med ett för stort tredelat bett (innan min ägo) så hon hade...
Svar
8
· Visningar
1 863
Senast: palle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka