Sprenger Dynamic RS

Sv: Sprenger Dynamic RS

*KL*

Jag har det inte och har inte provat, men jag tror definitivt på det. Just för de 'kurvade' delarna. Att det inte är lika 'rakt' som vanliga tredelade. Har ju ett Myler MB04, som ju skiljer sig en del från ett tredelat (det 'låser' så det går inte att 'vika' hur mycket som helst, och så rör sig de olika sidorna av bettet oberoende av varandra), men som också har 'kurvade' sidor, och iaf ena damen fullkomligt älskar det. (inte hunnit prova på den andra än)

Tänk om man hade 1000 kr över!!!:cry:

Det ser ut att vara mycket trevligare än ett "normalt" tredelat...:bump:

KL
Puttar upp den här tråden.

Undrar om detta skulle vara ngt för min donna som gärna blir lite överaktiv i munnen.

Någon mer som hunnit prova?

Jag har det, gillar det mkt. De två hästar jag haft det på har varit fina och stadiga i munnen. :)

Tack!

Ser väldigt bekvämt och ergonomiskt ut, blir kanske ett sådant, fast inte den här månaden....

Var köpte du ditt?

Det är ju D-ring på det bettet, och jag har för mig att man inte får tävla på D-bett i dressyr?

Jag har ett sådant. Tycker det funkerade bra, ena hästen som dock redan funnit stöd på vanligt tredelat blev lite stark och tag i bettet. Det passar nog hästar som kanske inte kommer fram till handen riktigt och inte vågar ta stöd.

Jag har ett sådant. Tycker det funkerade bra, ena hästen som dock redan funnit stöd på vanligt tredelat blev lite stark och tag i bettet. Det passar nog hästar som kanske inte kommer fram till handen riktigt och inte vågar ta stöd.

Det låter bra för min häst men vill veta om man kan tävla på det innan jag lägger ut 1000:-:crazy:

Jag tycker det ser ut som ett riktigt bra bett! Vart kan man köpa förutom ebay? Finns det i strl 10.0?

Ska man ha längre då än i sina vanliga bett eftersom det är böjt? Annars är det väll ganska många hästar som har för små munnar?

Nej, du ska samma storlek. Och ja, många hästar har stl 9,5-10,5 så Sprengerbett - med sina stora storlekar - faller därför bort för många.

Därför att de lever kvar på stenåldern och tror att bettstorleken är kopplad till mankhöjden.;)

Jag har det bettet! Det är verkligen jätte bra! Det blev väldigt stor skillnad när jag böt till det., Fick en häst som var mer avslappnad och mycket lättare i munnen. Kan verkligen rekommendera det! Det är värt sitt pris!

Nej, du ska samma storlek. Och ja, många hästar har stl 9,5-10,5 så Sprengerbett - med sina stora storlekar - faller därför bort för många.

Ett av Bombersbetten är ju rundat på liknande sätt och på hemsidan står att man ska välja 0,5-1,0cm större än man har i vanliga fall om det bettet/en sitter bra och tight.

Liknande trådar

Utrustning Någon som har testat Sprengers ”nya” bett Satinox? Vad tyckte hästen? 😊 Extra intressant om man även har testat deras Dynamic på samma...
Svar
4
· Visningar
506
Senast: Mirtai
·
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 197
Senast: sweep
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 860
Senast: Görel
·
Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 199
Senast: Silje
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka