Sprenger-stigbyglar

Sv: Sprenger-stigbyglar

du får göra betydligt mer än så för att de ska lösa ut...har haft mina i snart 10 år och de har aldrig löst aldrig när jag hoppat lr ridit i skoegn lr på bralliga unghästar

MIna löstes ut för första gången häromdagen...fastna på ngt mysko sätt i staketet runt banan som tur va så funkade det,första gången jag fastnat *tar i trä*

eller så är det just dina stigbyglar som varit väldigt bra :smirk:

kan ju va så oxå,men tvivlar på det,många här inne verkar ju *hört* en massa men är det ng som verkligen varit med om att de löst vid fel tilffälle

I mitt stall är vi 6 stycken som rider med Kwik out dagligen och har gjort så i flera år. Jag har iaf haft mina i 5 år och de andra har haft sina längre, och aldrig har det hänt att de löst ut av misstag! De har löst ut någon gång när någon ramlat av men aldrig när de inte ska göra det.

Jag fattar inte hur det skulle gå till? Har du foten i stigbygeln så kan de väl inte lösa ut iochmed att du har foten på plattan? Plattan sitter ju ihop med utsidan av stigbygeln. När utsidan löser ut vinkals ju plattan, och hur skulle de kunna lösa ut av misstag om du hela tiden har foten på plattan? (bra beskrivning!;))

molnskimmer skrev:
. Jag har iaf haft mina i 5 år och de andra har haft sina längre, och aldrig har det hänt att de löst ut av misstag! De har löst ut någon gång när någon ramlat av men aldrig när de inte ska göra det.

Jag fattar inte hur det skulle gå till? Har du foten i stigbygeln så kan de väl inte lösa ut iochmed att du har foten på plattan? Plattan sitter ju ihop med utsidan av stigbygeln. När utsidan löser ut vinkals ju plattan, och hur skulle de kunna lösa ut av misstag om du hela tiden har foten på plattan? (bra beskrivning!;))

Precis! Mina har heller aldrig lösts ut förutom när jag har trillat av, och då har de fungerat precis som de ska göra.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 448
Däggdjur Hej! Har för två veckor sen köpt min sons första husdjur. Efter noggrant övervägande landade det i två gerbiler. Buren var inköpt och...
Svar
2
· Visningar
390
Senast: Breen
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka