Spricka i skenbenet??

pomelo

Trådstartare
Skulle vilja höra lite om era erfarenheter, ni som har haft hästar med spricka i skenbenet. Hur länge det var boxvila? Några komplikationer? Hur det funkade när de skulle börja gå ut, när de skulle sättas igång, mm mm??

Sv: Spricka i skenbenet??

pomelo skrev:
Skulle vilja höra lite om era erfarenheter, ni som har haft hästar med spricka i skenbenet. Hur länge det var boxvila? Några komplikationer? Hur det funkade när de skulle börja gå ut, när de skulle sättas igång, mm mm??

glömde skriva lite i PM så.. vi fick inga komplikationer. han fick först gå i en liten rasthage i 4 veckor sedan fick han komma ut i vanlig hage med sin hagkompis.. skrittade honom i 2 veckor sedan travade jag..

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 318
Hästvård Hästen står med stort bandage som kombinerats med en gipsskena på framsidan benet. Gipsskenan går in under hovens tådel och följer benet... 2
Svar
25
· Visningar
1 670
Senast: jemeni
·
Hästvård Jag har i flera år funderat på att testa kula i livmodern till Nelly, och frågade veterinären idag kring pris osv. Men jag skulle gärna...
Svar
1
· Visningar
299
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 240
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka