Springer runt, runt.

honeypuff

Trådstartare
Vad vill hästen få ut eller visa när den galopperar runt, runt, runt, runt i hagen när man ska ta in den. (Har hänt ett par gånger.)
Hon ger sig aldrig, det värsta är att hagen är stor.

Bör även säga att orsaken till intagningen har varit för att rida, hon visste att det inte var boxen som väntade.
Hennes tre kompisar var även i hagen. Lugna som filbunkar.

Men varför detta cirkulerande, fort går det också.
Sen kan hon stanna upp, närmar jag mig då, så sticker hon direkt.

Jag vet hur man ska göra, tålamod såklart. Att aldrig ge sig funkar alltid.

Men varför beteendet, det är min fråga?

Sv: Springer runt, runt.

Svârt att säga, en av mina springer när han vill komma in....när jag kommer sâ slutar han..men din vill inte bli "fângad"?

Hon visar att hon inte vill in, och som du säger är det ju ridning som väntar. Hon vill mycket hellre stanna kvar ihagen.

ett tips är att lägga i tex havre,morötter lr äpplen i krubban lr rent utsagt något som hon tycker är jättegott!Då vet hon att när hon kommer in så väntas det alltid mums i krubban. :)

det funkade på min fd foderhäst

I mitt förra stall fick alltid hästarna komma in i boxen när de togs in, även om jag skulle rida, och där fanns alltid mat. Om så bara en morot eller något annant moraliskt om man skulle rida.

Så gör jag även med min nya häst i mitt nya stall, alltid in i boxen och alltid, om så bara en liten, mumsbit. Och jag aldrig haft problem att fånga i hagen även om hästen just har gått ut.

Speciellt nu på vintern tycker jag det är extra lätt att lära dem det.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vi har en 5-årig D-ponny som vi haft i ca 3-månader, han har nu börjat visa sig aggresiv vid matning i boxen, när han ska få sin... 2
Svar
20
· Visningar
1 365
Senast: fijja
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och... 2
Svar
35
· Visningar
3 183
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 385
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 770
Senast: Tiger tok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka