Springsteen, v låt?

Hur har jag kunnat missa den här tråden?
Han har gjort så många väldigt bra låtar.
Jag har ingen speciell som är allra, allra bäst.
Men Johnny 99 är bra.
Eller Highway Patrol Man (även om just den är en cover).
Bruce har skrivit Highway Patrolman!
Säger en del om vilken textförfattare han är då Sean Penn gjort en hel film på låten! Filmen heter The Indian Runner och ett bra filmtips.

Gillar många redan nämnda låtar så vill bara tillägga My lucky day som jag gillar väldigt mycket! Men den första låten jag verkligen fastnade för var I'm on fire.

Min husgud! Redan döpt flera kullar med valpar efter hans låtar.. :angel:

River ÄR ju fantastisk. Det är den.
Dancing in the dark, gör mig alltid pepp.
Glory Days.

Kan ju fortsätta länge men.. jag har faktiskt tänkt på det här innan och kommit fram till att svaret är, lite otippat kanske, Brilliant Disguise. Blir alltid lugn när jag hör den och jag tröttnar aldrig. Har spelat den regelbundet i kanske 10+ år nu :love:

Jag kan omöjligt välja en låt. Han är en av mina husgudar. Jag har tex Hungry Heart som ringsignal på mobilen :o

Favoriter är:
Badlands
No Surrender
Radio Nowhere
Human Touch
Street of Philadephia
Shackled and drawn
The Rising
Thunder Road
Save My love
Secret Garden

Jag har funderar ett tag på vilken av Springsteens låtar som är bäst.
Kan inte bestämma mig för om det är With every wish. Eller Something in the night?
Eller Wish I were blind.
Vilken av alla Springsteens låtar är era favoriter?
Tycker om många av de äldre och ett av de nyare albumen, från 2011 tror jag.
Jag gillar Born in the U.S.A (jag är lite tråkig kanske :) )

Okej, förra svaret blev lite väl snabbt. Måste nämna resten av mina favoriter också
* Badlands
* The ties that bind
* Thunder road
* The promised land
* For you
* Human touch
* Waitin' on a Sunny day
* Two hearts
* Independence day.
* Out in the street
* Sad eyes
* Brilliant disguise
:D

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag så släppte Ed Sheeran ett nytt album. Och som ni kanske vet så älskar jag hans musik ❤️ Och jag har iprincip inte sovit nånting...
Svar
5
· Visningar
1 203
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 815
Senast: ildiko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 765
Katthälsa Att avliva två älskade katter. När ingen enskild faktor är avgörande nog att definitivt ta det stora beslutet... men ackumulativet av... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 931
Senast: Murphy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka