Bukefalos 30 år!

Mineur

Trådstartare
Moderator
Efter lite strul med Air France förra gången vi reste med dem har vi fått en rejäl bonuscheck att använda hos KLM/Air France och detta fick oss att genast börja spåna på nästa långresa. Vi är lite nyfikna på Sri Lanka men vet egentligen inte alls särskilt mycket om det och känner ingen som varit där. Ingen av oss attraheras egentligen av Asien som kontinent, då åker vi hellre till Afrika eller Sydamerika, men just Sri Lanka känns intressant av någon anledning.

Är det någon här inne som har någon input att komma med? Det är främst surfing och natur som lockar, och vi tänker oss vara där i ca två veckor.

Mina föräldrar har varit där, det var visserligen typ tio år sen eller mer. Fin natur, elefanter.

Lagom hjälpsamt :D

Jag har aldrig varit där men googlade och surfing dök inte upp :D

Däremot mängder av intressanta miljöer, byggnader, tågresor och naturupplevelser.

Inte så hjälpsamt det här heller :rofl:

Mina föräldrar har varit där, det var visserligen typ tio år sen eller mer. Fin natur, elefanter.

Lagom hjälpsamt :D

Jag har aldrig varit där men googlade och surfing dök inte upp :D

Däremot mängder av intressanta miljöer, byggnader, tågresor och naturupplevelser.

Inte så hjälpsamt det här heller :rofl:
Ja ja, då har vi i alla fall fått bekräftat att "fin natur" finnes :laugh:

Och surfing finns garanterat, det anses vara bästa stället i Asien att surfa på näst efter Indonesien (vilket vi skippar då det i sådana fall främst gäller Bali vilket känns lite för över-turistigt) :)

Jag var där på rundresa för typ, eh, 30ish år sen. Gillade det mycket! Blandat kultur, historia och mycket varierad natur. Mitt minne är att jag badade i havet utan problem medan senare info varit att det inte är ett badresemål just pga mycket och stora vågor så antar att det är bra för surfändamål om man redan kan surfa.

Då många flyg till Sri Lanka ändå landar på Maldiverna rekommenderar jag det varmt. En lokal ö så ni får vardagslivet där. Några dagar till en vecka. Finns flera bra surföar nära Male.

Jag var för ca 10 år sedan på en paketresa med en veckas rundresa på Sri Lanka och fyra dagar sol och bad på Maldiverna.
Underbar natur på Sri Lanka, vi såg bl a en elefanthjord på ca 25 djur. Och Sigirya Rock var otroligt häftigt även om det var mycket turister. Och besöka teplantage måste man nästan också. Så sammantaget ett resmål att rekommendera.
Maldiverna var häftigt att ha varit på, ett riktigt semesterparadis med vita stränder och blått vatten. Och gillar man snorkling eller dyka finns mycket att se.
Surfar inte så kan inte säga något om det.

Liknande trådar

• Nä nu...! (Utbildning)
  • Costa Rica
  • R
    Restips! (Bali? Sri Lanka?)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Vandringsskor
  • Valvaka!

Barn