ST Dressage vers. 1

Sv: ST Dressage vers. 1

Tja.. lite kortare hade kanske inte skadat. Men det är inget som stör direkt. Jag har iofs aldrig ridit i annat än allroundsadlar tidigare, så jag har inte direkt nåt att jämföra med. :p

Inte mig du frågar, men jag har tävlat klubbtävling dressyr i min ST utan att någon ens såg att det var en bomlös!

Okey, får ju helt enklelt testa själv :p

simpan Gaitern är ju fulare ;) Men ok de är likvärdiga annars.

Ja, bilden är från tävling. Har inte fått några kommentarer vare sig från domare eller medtävlande.

Finfint. Ska skicka ut min låneryttare och min häst på tävling i sommar i min ST D ver 3 som ju helt klart ser ut som vilken bomsadel som helst.

Kommer någon och påpekar något så vill jag se svartpåvitt att den inte är tillåten. Det står i TR att det ska vara en engelsk typ, inget om att det måste vara bom. I Western TR står det uttryckligen att det måste vara bom i sadlarna, vilket visserligen är korkat, men solklart.

De är ju godkända enligt Svenska Ridsportsförbunder så om de klagar får du väl hänvisa ;)

Jag funderar på vad min klubb klagar mest på bomlöst eller svanskappa (storhäst).. Ska ju söka dispens ;)

Var, när, hur är de godkända? Finns det papper på det? Jag tycker att det är väldigt olika bud beroende på vem man frågar men om det är så som du säger så blir jag ju jätteglad! Känns alltid bättre att vara säker än att gå på förhoppning om tur... :crazy:

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
643
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
704
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 523
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 220
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka