Stå upp eller sitta ner????

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Beatrize
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 951
B

Beatrize

Ska man stå upp eller sitta ner imellan hindrena när man hoppar?? Två av ridlärarna jag har ridit för har sagt att man ska stå upp och en har sagt att man ska sitta ner. Vad är det riktiga svaret?:confused: Jag har själv aldrig sett någon stå upp...

//Bea:bump:

Sv: Stå upp eller sitta ner????

Det brys på hur långt det är mellan hinderna. Utomhus är det vanligare att man står upp för att underlätta för hästen vid galoppsträckor.

Jag skulle vilja säga att det beror på vilken häst man sitter på och situationen man befinner sig i.

Som de andra sagt så beror det på..

Men har du långa vägar mellan hinderna brukar man stå upp för att underlätta för hästen och när du sedan kommer närmare hindret sätter du dig ner för att kunna inverka mer och hjälpa hästen ;) Är det inte långt mellan hinderna så brukan man sitta ;)

Liknande trådar

Utrustning Hej allvetande bukefalister! Jag har precis köpt mig en hästtransport, en Blomert Nairobi från 2013 för att vara exakt. Jag skulle...
Svar
9
· Visningar
478
Senast: warg
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
748
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
2
· Visningar
1 345
Senast: Edla
·
Övr. Hund Hej! Återvänder till buke efter ganska många års uppehåll då jag minns att det fanns många kloka människor här. Vår münsterländertik...
Svar
0
· Visningar
370
Senast: Annique
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka