Stackars Katt.

KungTulle

Trådstartare
Jag hämtar hem Måns på måndag. Måns bor i det stall där min häst bott i vår och i sommar.

När en tjej som hade hästar där innan flyttade tog hon med alla katter och kattungar utom Måns. Måns blev kvar....tjejen som hade kvar sin häst fortsatte att mata Måns som växte upp till en präktig svartvit hankatt.

Nu till helgen kommer jag ta hem min häst (han var ute på foder) och den andra tjejen flyttar sin till ett stall med fler hästar och ridkompisar.

Idag när jag kom för att rida ligger det en lapp. Måns blir avlivad om ingen tar hand om honom. Dom som äger stallet och inte själva har djur vägrar att köpa mat till honom och sätta ut.

I praktiken äger ju ingen Måns!

Jag skrev en lapp att jag tar hem Måns på måndag...inte vill jag att Måns ska dö han är jättevacker och grymt kelen.

Men problemet hemma är att vi har en gammal grym hankatt med fru, fjolårsson och tre sommarungar. Shagrat kommer antagligen göra slarvsylta av Måns :( och jaga bort honom.

Ett par dagar kan jag ha honom i pannrummet. Veterinären får kastrera honom ( fjolårskattungen ska ändå kastreras och två är ju inte mycket dyrare än en...). Antagligen kommer Shagrat tolerera honom som kastrerad...

Suck...

Ingen som vill ge Måns ett hem?

/Kung Tulle
 
Han skulle gärna få bo här, men jag bor nog inte så bra till för att ha katt :(
Hoppas att d e nån annan som vill ge honom ett hem :)
 
Skönt att du kan ge honom en chans i alla fall. Blir han kastrerad, så är det säkert lättare att hitta ett nytt hem till honom.

Tyvärr är det ju så att människor har inga problem att skaffa sig katter, eller "sätta kattungar till världen", kattungar är ju så söta. Men sen när katterna blir könsmogna och börjar skvätta eller på annat vis börjar bli besvärliga...
Då blir plötsligt någon i familjen allergisk... eller andra familjeförhållanden, så katten måste bort. "Tar ingen hand om katten avlivas den" osv... för ingen har lust att kasta ut ett par hundra på "bara en katt". Det finns ju nya kattungar nästa år...

Lycka till med hemletandet!!!

*kram*

S*Alegni's Europé
 
Japp här hemma har vi kattpang...dvs det står alltid en fylld skål med torrfoder. Ganska många främlingskatter kommer och äter.

Vi hittar hem till vissa och resten behåller vi (och vissa vandrar vidare). Men jag tar inte emot katter från folk...

Kattpanget är för katter som vandrar runt på egna tassar, en sorts mellanstation i jakten på ett nytt hem.

Tyvärr har vi en utkastare här på gården vid namn Shagrat, en stor hankatt med "riv" i så de flesta främlingar stannar inte så länge.

/Kung Tulle
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 972
Senast: tuaphua
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 836
Övr. Katt I februari blev vi tvungna att ta bort ena katten akut. Kvar blev min kisse som fyller 15 i år, hon har aldrig varit ensamkatt (överlevt...
Svar
8
· Visningar
1 049
Senast: Crossline
·
Övr. Katt Min högt älskade moster gick bort i lördags och nu har jag hennes fina katt boende hos mig. Bondkatt, runt två år (har exakt...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 357
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp