Bukefalos 28 år!

Ställde nästan in

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ridskolan som jag rider på har väldigt många bra hästar och jag tycker bra om de flesta. Egentligen är det bara 2-3 stycken som inte är "my cup of tea". Idag blev jag tilldelad en av dem. Jag var nära att vända och åka hem igen men bestämde mig ändå för att rida.

Ridlektionen gick väl okej men särskilt kul var det inte. Ridläraren sa att det var bland det bättre hon sett på den hästen. Även en annan person som själv undervisar några barngrupper tyckte det såg bra ut. Okej? Jag antar att de ville muntra upp mig. Men även om det rent tekniskt är godkänt/bra så vill jag ju trivas med hästen också. Det är ju det som gör ridning roligt. Sen är det inte alltid så att de mest välutbildade är de roligaste att rida, lite personkemi är trots allt inblandat.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej alla kloka! Är inte så jättebra på olika tillstånd och hur det funkar så frågar här. Någon som startat företag för att kunna erbjuda...
Svar
4
· Visningar
1 099
Senast: Gnapp
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Behöver nog mest skriva av mig lite. Jag upplever mig väldigt sällan nöjd och tillfreds med livet. Just nu har jag hamnat i en riktig...
Svar
14
· Visningar
4 101
Senast: starcraft
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så blev det återigen dags för en lektion på privatlektionsstället vid världens ände. Jag fick rida dressyrkolossen – det gigantiskt...
Svar
3
· Visningar
1 035
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, jag kunde tydligen inte hålla mig borta från ridningen ändå. :p Även om jag fick ett infall och blixtruttnade och slutade abrupt på...
Svar
0
· Visningar
604
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp