Stående kastration

Monsieur de Mai

Trådstartare
Vad har ni för erfarenheter av stående respektive liggande kastration? Vad är att föredra?

Någon som kan tipsa om en veterinär som gör stående kastration i Stockholmstrakten och ungefär vad det kostar?

Sv: Stående kastration

I morse gjorde vi en stående kastration, det är den sjätte vi gjort hemma i stallet. Det har gått jätte bra alla gånger utom två, då det blivit infektion efteråt, men med en penicillinkur har det gett sig.

Kommer inte ihåg pris, och har inte fått fakturan på dagens kastration, men jag tror det ligger på ca 2 500:- inkl. moms.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Någon som har koll på företag man skulle kunna anlita för att köra en häst från stockholmstrakten till Nederläderna? (Eindhoven)...
Svar
3
· Visningar
260
Senast: Rosett
·
Hästvård Min lille ettåring har kastrerats på klinik för en månad sedan men sedan åkt på infektioner i skapet. Två antibiotikakurer senare tror...
Svar
7
· Visningar
818
Senast: Amk
·
Hästvård Vår ponny har idag fått diagnosen ringkota vänster fram. Det är mycket att ta in… veterinären pratade om operation kunde vara ett...
Svar
12
· Visningar
1 182
Senast: Freazer
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på... 2
Svar
25
· Visningar
2 050

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka