Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
...en stallegren vi tackom nu så hjärnan. Han vattnar sina fåglar fem för att förföra stjärnan.... Finns det några fler som varit på luciafirande i morse? min 4-åring sjöng detta högt o klart, vad sjunger era barn för kuligheter?
Vi hade lussefirande på "min" förskola i morse kl. 7.00 (vi fröknar var där redan 5.45 för att ordna med kaffe, etc. = utmattad ikväll). Ungarna var SÅÅÅ söta. Några pepparkaksgubbar, en massa tomtar, en stjärngosse, några tärnor och en handfull lucior i varierande ålder från 1 till 4 år. En liten kille på 2,5 år sjöng väldigt högt. Det var så roligt och jag tror hans föräldrar kände sig både stolta och generade i en salig blanding ...!
Sjöng?
Nja, han stod mest och såg blyg ut, och oerhört söt i sin lite för lilla tomteluva .
Försökte hänga med lite tror jag bestämt, men vi hade nog inte hört honom om vi stått en meter ifrån honom . Men gud så söta de var, hela högen !