Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag var väldigt intresserad av att använda Stalypso förra året, men eftersom jag inte ville köra ner stoet till Tyskland så blev det alldeles för dyrt då jag inte ville ha grå papper på avkomman. Tre domare från ASVH skulle åka ner och besiktiga hingsten under två dagar och då får man betala alla kostnader runt detta + licensen, så jag lade ner projektet. Går stoet gall något år tänker jag eventuellt försöka ta henne till Tyskland, men jag vill inte köra ner henne med ett föl vid sidan.
Jag skulle inte heller skicka sto med föl på transport till Tyskland....Nu har det löst sig till det bästa med Stalypso i år
Oavsett stam eller prestationer så vill jag inte ta risken att åka till Tyskland med sto + föl. Jag har pratat med en som gjort det några gånger och ett par gånger har det slutat på djursjukhuset pga lunginflammation hos fölet, och det är det inte värt.
Stalypso är godkänd av ASVH i år. Kolla på ASVH's sida så ser du vem som är importör.
Anledningen till att hon inte skrev det är att man får inte tala i egen sak eller göra reklam här inne. Då blir det så där tokigtHmm det är ju ni som är importör på honom![]()
Är det någon som vet något om Stakkatos söner Stalypso och Stakkato Gold?
Och är det någon som vet hur det går till när man ska ta in färsk sperma från tex Tyskland?