Stall putsningen...

majapia

Trådstartare
Jaha då kanske många har skurat ut sina stall och även målat om....;)
Jag gjorde det häromdagen och fyllde på med nytt spån idag. Hästarna ska få flytta in i kväll och tur var väl det nu när allt regn kom..:laugh:

Nu vill jag se fler fina stall så lägg in bilder på erat stall så får man se hur fint det blev.:d

Jag ska ta foton i kväll som jag lägger in men börja ni om ni vill. :banana:

Sv: Stall putsningen...

Okej, här kommer några färska bilder. Inte de bästa - svårt att ta vettiga kort inne i stallet...

Här bor min haflinger. Jag har vitmålat väggarna i hela hennes stalldel i år. Det är märkligt vad mycket ljusare vitt är en ljusgrått...
P8020001.jpg

P8020002.jpg

Här bor shettisen. Hos henne har jag vitmålat boxdelen i år. Väggarna utanför boxen får klara sig ett år till.
P8020004.jpg

P8020003.jpg

Om någon undrar så bor mina hästar i samma lilla stall, fast i två "rum" med en glugg emellan boxarna så att de kan se varandra.

Ja vitt är bra mycket frächare faktiskt....vad mysigt stall du har och fint blev det..:banana:

Här kommer mina bilder på mitt stall. Det var inrett och klart för att ta in dem idag då det regnade så mycket ute.
Dem ville verkligen komma in så det var perfekt att det blev klart i tid :D
Och snyggt blev det med :love: Men jag målade inte allt i år det får bli allt nästa år.
http://www.pixbox.se/alb_show_id872061_page0.html

Jättetjusigt!

Såg att du gjorde lite smygreklam på ett täcke. ;) Bor du i närheten av LB?

Tack för alla bilder! Ni har fina stall, mysigt också..fortsätt gärna med flera bilder...

Vad fint med allt trä i en så varm och härlig "färg". Det ser väldigt inbjudande ut i ditt stall :)!

Vad fint med allt trä i en så varm och härlig "färg". Det ser väldigt inbjudande ut i ditt stall :)!

Tack! Det är 4 år sedan vi byggde stallet, oljar in träväggarna vartannat år och det har hållit sig jättefräscht. Tycker "träfärgen" är snygg till de svartmålade detaljerna.

Min make som byggt boxarna :love:

/Lizzie

Liknande trådar

Anläggning Jag ska flytta o söker därmed nytt stall till min häst. Har två som jag velar mellan. Båda är lösdrift, lika långt att köra o nästan... 2
Svar
37
· Visningar
2 678
Senast: sorbifolia
·
Foder & Strö Min häst ska flytta till nytt stall om ungefär två veckor och kommer då gå ut på skogsbete dygnet runt. Där hon står nu så står hon i...
Svar
10
· Visningar
1 141
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 738
Senast: Ceta
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 372
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka