I
Invinciblestables
Sv: Stallägare men ingen hästmännsika
Fast jag anser att som stallägare så får man ju faktiskt sätta sina egna gränser, är ju inte de inhyrda som skall göra det, oavsett. Däremot så skall de åtaganden som är övererenskomna skötas. Och jag förstår inte varför folk ska känna sig tvugna att rida oftare/varje dag bara för att någon annan gör det!?
Däremot är det inte ok att andra åker snålskjuts på någon och låter den göra "grovjobbet".
Kicki
Jag har lite samma sits, fsta hos mig tycker man att det är ok att lämna stallgången som en kaninbur när msn går.
Jag har tagit upp det fint men inget händer.
Antar att en del är slarviga.
Jag gjorde så att jag städar efter alla andra. Ser till att vara ett gott exempel så varje gång jag lämnar stallet är det tiptop!!
Har även fått mocka till de andra(bara tre boxar utöver mina)
Samma vid rid. de rider i snitt två dar i v. Jag rider varje dag.
Resultatet?
De känner sig dumma! Speciellt stallägaren.
De har nu smått börja ta efter mig.
Blivit ordentligare med att plocka undan efter sig, sopar håller på mer med sina hästar...etc..
Om du trivs i övrigt så skulle jag hålla tyst och göra det du kan när du är där.
Gott "uppförande" smittar också av sig
Lycka till!
Fast jag anser att som stallägare så får man ju faktiskt sätta sina egna gränser, är ju inte de inhyrda som skall göra det, oavsett. Däremot så skall de åtaganden som är övererenskomna skötas. Och jag förstår inte varför folk ska känna sig tvugna att rida oftare/varje dag bara för att någon annan gör det!?
Däremot är det inte ok att andra åker snålskjuts på någon och låter den göra "grovjobbet".
Kicki