Stallapotek till tävling

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare anla91
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 201
Sv: Stallapotek till tävling

Det är inte alltid jag har med mig ngt, men ibland har jag med mig ngn rengöringstvå (typ lacatsyl) och såndär färdigblandad saltlösning utifall att. Har dock aldrig behövt använda ngt.

vad menar du? menar du med plåster, sår-rengöring och så eller??

jag brukar bara ha med en sax o lite koksalt. O typ helosan:)

Mitt 200de inlägg:D :banana:

I tävlingsskåpet har jag :

Febertermometer
Koksaltlösning
Bommul
Bommulslinda
Kompresser
"klister" linda
Salva

jag har ungefär likadant med mig på tävling.... Så slipper man leta efter veterinär om något litet skulle hända... Dock har jag alltid diskmedel till allt....

Jag brukar ha med mig:
KOmpresser
Koksalt
Vetflex-linda
bomull
Gaslinda

Det klarar man sig långt på. Annars är det ju bara att gå till veterinären eller fråga arrangörerna (de brukar vara hjälpsamma);)

Ska inte arrangörerna bistå med sånt på tävlingsplatsen?
Vi brukar iaf ha med, för säkerhetsskull.
Kompresser, jodopax/koksalt, linda, bomull, termometer.. Och helsosansalvan hänger alltid med i bara farten ;)

Vi har alltid jodopax, helosan, bomull, co-flex linda (självhäftande) och kompresser i skåpet som är med på både träning och tävling

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
734
Senast: MiniLi
·
Dressyr Jag är fortfarande såklart inte nöjd med formen på min ponny, jag vill att hon tar fram näsan mer och inte blir låg utan högre i nacken...
Svar
4
· Visningar
223
Senast: MattiZ
·
Dressyr Ett litet sidospår, som kanske borde vara en egen tråd, men jag har precis insett att jag måste köpa nya sporrar om det blir nån tävling... 17 18 19
Svar
360
· Visningar
12 142
Senast: Hedwig
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Svenska ridsportförbundet introducerar en ny möjlighet för ryttare som vill testa på tävling utan att direkt behöva investera i en...
Svar
0
· Visningar
61
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka