Stallbandage *bilder*

the_connemara

Trådstartare
Vill veta vad ni har för lindor (typ, märke, längd) och paddar (typ, märke, storlek) när ni lägger stallbandage och gärna bilder på resultatet! Beskriv gärna hur ni lindar, vart ni börjar o slutar o hur högt. Kanske bilder på hur lindorna sitter efter en natts sömn oxå?Mina sitter alltid mycket bättre innan pållen kommit in i boxen :angel:

Självklart även hur nöjda ni är med lindor resp paddar.

Sv: Stallbandage *bilder*

http://hem.bredband.net/okefenokee/913793C9-721B-4672-B725-BC35464E93D9.html

om du bläddrar ner så ser du ett par röda lindor :)
det är back on track paddar under sen sånna där "stickade" lindor.. brukar använda de till natten eller breda fleece.
Oavsett om jag har lindor fram, bak eller runt om så petar inte min häst på dem = ser lika dana ut dagen efter.

lindorna är 4 meter. lindar från "under hasen", ner över kotan, sen upp till "under hasen" igen. lindar alltid inåt (alltså högerben = medurs)

Fram så lindar jag som "dressyrbandage", dvs lite upp över knäna (alltså inte mkt).

lindar aldrig som vissa gör, ner över hela karleden (det känns som transportbandage för mig)

Sv: Stallbandage *bilder*

har tyvärr inga bilder, men använder oftast equilines tjocka stora paddar och antigen långa fleecelindor eller equilines 5m stallbandage.

dom sitter oftast lika bra på morgonen, kan kasa ner lite på bakbenen på ena hästen men inte så att det är ett problem. :)

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 253
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 218
Senast: super
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 866
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 746

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• GVFÖ 2025
  • Eurovision 2025
  • Störiga saker vi stör oss på, del 39

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ofräsch häst?