Stallbandage..

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Minime
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 036
M

Minime

Hur är det med dom hära "fusk" stallbandagen egentligen, funkar dom?
Kan ju se det praktiska med dom, men borde inte tex en fleecelinda + tjock padd värma mer, o då (iaf på min häst) ge bättre resultat?
O hur sitter dom? Tex dom från H**ks...

Bara nyfiken...
//Anna

Sv: Stallbandage..

Nu är ju inte detta svaret på din fråga men har ändå med ämnet att göra...:angel:
Måste man köpa såna snabb bandage.....kan man inte använda den gamla billiga sortens transportskydd med tyddy inuti och som inte går ner över hoven???

Jo egentligen så... kanske kan lägg en padd innanför t o m om man inte får "önskad effekt"?! Undra sa flundran om inte jag har sånna hemma!!? måste hem o kika!! :D Tackför de smarta inlägget!! :bow:

Jag har precis köpt likadana som de från Hööks fast Jacson istället. Har Back on Track-paddar under och jag tycker det funkar bra.

Min häst har föl vid sidan och jag vågar inte linda ifall fölet börjar dra upp lindorna. Idag hade han dock lyckats med att ta av det ena bandaget och haft det andra som napp.. helt blöt var padden som stack upp.. :crazy:

Man kan använda sånna benskydd som går runt hela benet också och ha padd under.

Men om det är lika bra som lindor vet jag inte

Sånna här:
VEW1S.jpg

Jag har köpt mina stallbandage från TL Trico, de värmer bra, sitter bra och är mkt enklare att använda än att hålla på med padd+fleecelinda... Om man som jag har stallbandage på jämt (rekomendation från vet, gammal häst) så underlättar det en hel del.

Thera skrev:
Idag hade han dock lyckats med att ta av det ena bandaget och haft det andra som napp.. helt blöt var padden som stack upp.. :crazy:

är dom inte underbara dom små liven?! :love:

Jo jag kan tänka mej det. Jag borde oxå ha bandage varje natt, iaf dom dagar hon inte rids...
personligen har jag inget emot att linda, men mamma inte har tid eller ork att hålla på att linda av o på min häst jämnt o ständigt då jag inte har möjlighet att vara i stallet..

va logiskt allting är när man får höra det av andra!! :crazy:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 153
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
9 026
Senast: Roheryn
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 890
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31