Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagen har gått i ett. :) Allt halvtråkigt stalljobb fixades idag vilket känns väldigt skönt. Nu är det gjort! Det blir så lätt hänt att allt det där som är nödvändigt men ändå inte akutnödvändigt blir uppskjutet. Skura nerbajsade boxväggar och rengöra thermobaren är exempel på sånt. Lilla Aragorn är ingen skitgris men lite hade han ändå lyckats bajsa på boxväggen.
4030

Thermobaren var katastrof. :o Sand i bottnen och ett slemlager runt kanterna som alla med djur känner igen. Efter att ha skopat ur allt vatten, skapat lervälling på marken runt om, skrubbat med diskborste, torkat ur det sista med papper och slutligen fyllt på med nytt rent vatten såg den rätt fräsch ut. :)
4028

Aragorn har för övrigt haft bett på sig för andra gången idag. Sist var han väldigt brydd över vad det var för pinne i munnen som inte gick att spotta ut. Den här gången gick det mycket bättre när han samtidigt fick andra uppgifter att göra. Han glömde bort bettet helt och hållet och var så fin! :love: Longeringen börjar fastna nu. Fokuset ligger helt på att han ska förstå hjälperna; smack eller att jag går mot baken betyder öka, ptroo betyder avbryt allt, kom till mig och gör halt, rörelse mot framdelen betyder sakta in, och att repet sträcks betyder att han måste ge efter. Hittills har vi bara övat i skritt och det fortsätter vi med tills allt sitter till 100%.
4031

Jag är så fantastiskt nöjd över att ha köpt mig en unghäst :heart
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp