Stallet gör mig GLAD

W

walkyria

Jag satt och läste en tråd här nere om depression, väldigt intressant faktiskt. Och det gav mig en del tankar.

Stallet gör mig glad!
Så är det bara, alla människor, djuren (hästar, hundar, katter), lukten....
Det spellar ingen roll hur trött jag, vilket skitdag jag haft, hur stressad jag är, när jag kommer till stallet blir jag GLAD!

Det är inte bara lyckan över den egna hästen, ridningen, utan hela själva alltet....:bump:

När jag är i stallet känner jag mig glad, och jag känner mig så trevlig. Och jag uppfattar ALLA på samma sätt....

Det är ju som det som är kul också, i stallet är vi alla LIKA, och jag hoppas ALLA är blir lika GLADA som mig, om inte varje dag så åtminstone ibland;)

Sv: Stallet gör mig GLAD

Jag blir också jätteglad av att vara i stallet :banana:

Hade jag inte haft hästen hade jag inte varit där jag är idag.

jag håller med, stallet gör mig glad, lugn, harmonisk.. får mig att trivas med mig själv och alla runtomkring mig verkligen :) tråkigt att det finns dom som känner sig deppiga av att komma till stallet.. :(

Håller med!!!!! Finns inget bättre än att, efter en stressig dag, komma till stallet och mocka lite skit, släpa på vatten, få hö och halm i håret och näsan och bara känna lugnet!

Sen har vi nu hästen i ett supertrevligt litet stall utan bråk och skvaller så det är ett rent nöje att hälsa på pållen i hans hem :)

Jag tycker att det är så härligt att komma till stallet och bara släppa det som händer i skolan och runt om kring med kompisar mm.
När man går in igenom stalldörren och känner lukten av häst det är då det är som bäst:bump:

Ja håller verkligen med er alla!
De finns verkligen inget bättre än att få vara ute i stallet hos hästarna! Vi har äntligen nu hittat ett underbart stall där vi & hästarna trivs till 100% å ännu mer om de kan.. :)

Jag kan vara i stallet i timmtals utan att få nått gjort ;) Känns så underbart att öppna stall dörren å känna lukten, lugnet å alla hästarna :) Man blir som du säger; GLAD ;)

Jag är egentligen en rätt så ensam person tror jag, har inte så jätte många å umgås med på fritiden.. att komma till stallet är så skönt! Där har ja mina hästar, dom andra hästägarna är ungefär i samma ålder, vi har så kul ;D det är där man känner sig hemma :) Är man på dåligt humör blir man glad när man kommer dit :) stallet är en bra plats :)
ville bara dela med mig av mina tankar en sväng :)
Kraam*

Många smileysar du fick in! :p

Samma här, kan tom vara där en sen fredags o lördagskväll om jag inte har något annat för mig, det är ett sådant skönt tidsfördriv!

jag håller helt med dig!
det spelar ingen roll hur stressad jag är innan jag åker till stallet, eller hur trött och hängig jag känner mig. när jag kommer till stallet glömmer jag allt sånt! och sen håller den där härliga känslan i sig resten av dan också :banana:

Håller med dig helt! Jag var rejält nere innan jag fick min häst, men sen jag köpte honom har jag lärt mig att sätta mitt välbefinnande i främsta rummet istället för att bara se till alla andra. För att han ska må så bra som möjligt. Om matte mår dåligt, gör han också det, och det vill jag verkligen inte, alltså tar jag bättre hand om mig själv och på så sätt blir jag mer harmonisk i största allmänhet, inte bara i stallet. Men visst är det härligt att komma ut till stallet på morgonen och få pyssla ensam med hästarna, det är riktig lycka för mig! :D

Håller med er ;) Man kan ha haft en jätte stressig dag , men när man kommer ut dit känns allt så bra :)

Jag håller med dig. Nu förra månaden var min häst på träning och tog hem honom igår, jag var så deppad att jag nästan höll på att tappa fattningen.
Det ska bli otroligt skönt att gå till de nya rutinerna och de gamla i stallet. Man blir så otroligt lugn och behaglig av att vara med de fina djuren.

jag håller med!!!! det är lite av en lycko boost :D

fast... om hästen inte mår bra så faller man rätt hårt, i höstast stod jag å grät av ångest när jag mockade... trodde inte att hästen trivdes å allt var bara kass i 1-2 veckor...inte så kul...

om ridningen eller vädret går emot, det spelar däremot ingen roll!!! bara å pussa på pälsdjuret lite så blir man glad igen! :banana:

Helt sant. Jag hade en period när jobbet höll på att ta knäcken på mig. Jag minns att jag grät när jag gick till stallet men så kom jag in genom dörren och så kändes det mycket bättre igen.

En annan sak är att tiden stannar i stallet. Känns som man varit där i en kvart och så har det gått flera timmar.

Jag blir inte så glad av själva stallet, men däremot få komma dit och pyssla om mina underbara hästar, det är så mysigt :love:

Bara få borsta och kanske om vädret tillåter att rida en tur, vare sig det är mörkt eller ljust ute, jag blir pigg och på gott humör då :bump:

:bow: :bow: Stämmer, när man går inom stalldörren och ser djuren så "glömmer" man mkt..

Men ofta när jag är ute med min häst så brukar jag prata om accidenter ( rätt stavat? ) som har hänt, känns mycket bättre då:bump:
Än tror jag att ingen har hört oss:angel:

Håller med!
Även om jag är trött på själva stallet och gärna skulle flytta hästarna till nåt annat så gör alltid dem mig glad:love:

ridning är inte min hobby utan min livsstil ;)
och jag ÄLSKAR det

Jag blir jätte glad när jag är i stallet men hon som äger stallet är inte direkt en solstråle. Hon klagar på det mesta, gnäller och är jätte tråkig + att hon klagar på vad jag gör. :mad:
Och när hon är så tråkig så smittar det av sig och då slutar det med att jag blir likadan.

Jag försöker undvika henne så mkt som det går men det är inte så lätt alla gånger.. :confused:

Jag känner också ren glädje när jag kommer till stallet! Har nu under en period tappat orken att rida så hästen har fått lite halvvintervila med lite skritt-turer i skogen bara. Men bara att få borsta honom och klia lite bakom öronen så känns livet mycket lättare.
Vad skulle vi göra utan våra hästar?! :smirk:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 706
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 487
Senast: Edla
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
958
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 550

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Tillbaka