Stallfrågor...

Empalie

Trådstartare
Jag och min sambo letar gård. Vi har nu hittat en intressant, huset är kanonfint och som vi tänkt oss. Ladugråden ser däremot inte lika fin ut. Det står att två boxplatser finnes men det vet man ju hur det är med det....det kn lika väl vara fallfärdigt.
Ladugården är på 182 kvadrat meter, är det mycket eller lite????
Hur fallfärdiga har era stall varit innan ni gjort iordning, hurmycket har det kostat??
Skall försöka få in en bild på ladugården, men förstår inte riktigt hur man gör. Man kunde inte klistra in resp. klipp ut

Sv: Stallfrågor...

Den lilla gård som vi köpte var ladugården endast använd till får och kor.Alltså alldeles för lågt i tak och inget gjutet golv.Svårt att säga vad allt har kostat,men det har/är varit mycket jobb med att få det schysst.Vi köpte tex limträbalkar för 10 000,- (bara där..),så att vi kunde höja taket på själva stalldelen.Allt jobb har vi gjort själva,annars hade det dragit iväg utan dess like.
185 kvm är väl inte för litet,det beror ju på hur många hästar ni ska ha,och vad ni vill ha i stallet (sadelkammare,spolspilta,antal boxar,skötselplats etc etc.
Men allt detta kan man göra,vi gillade läget på gården och läget är det svårare att fixa..
Ångrar mig absolut inte,och att köpa något halvdant är på ett sätt bra,för då kan man forma det själv till exakt vad man själv vill ha.:)

Vårat stall kommer att bli ca 80kvm + sadelkammare/förråd/foderutrymme på ca 35 kvm det finns inget gjutet golv utan är gammalt kostall/fårstall/loge som ska slås ut och stolpas om, gjutas enhetligt golv och byggas boxar (3 boxar + bred stallgåmg + spolspilta)!!

Vårt stall är i runda tal 100 kvm, och där finns fem stora boxar samt en sadelkammare - och en jättebred stallgång :cool:

Immer

Liknande trådar

Anläggning Både jag och hästen letar efter nytt boende och jag har två intressanta allternativ. Ingenting är klart ännu, men jag skulle behöva lite... 2
Svar
23
· Visningar
2 967
Senast: super
·
Hemmet Behöver ventilera lite och gärna få synpunkter, inte den bästa rubriken, men men, och ursäkta för ev rörigt inlägg. Såhär är det. Jag... 2
Svar
20
· Visningar
2 724
Relationer Varnar känsliga läsare för långt och svamligt inlägg, men snart spricker jag! Om nån skulle lista ut vem jag är, låt det stanna hos dig...
Svar
16
· Visningar
3 033
Senast: WBanna
·
Anläggning Jag behöver lite input om hur man lämpligen kan planera byggnader på hästgård. Nedan är översikten på vår gård. Den lilla blå punkten...
Svar
1
· Visningar
1 173
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka