Stallgång - mått

Vilket härligt stall det blir!
Var har du köpt boxinredningen? Eller har ni gjort själva? Ska bygga om till sommaren & letar en bra & snygg inredning..
 
Tackar!
Inredningen är helt egenbyggd, inget är färdigköpt. Nu är det inte jag som har snickrat utan den käre bonden som äger stallet men jag tycker inte det verkar ha varit så hemskt krångligt ändå. Vi köpte lite tjockare "pinnar" till gallret än det är normalt, mycket snyggare! :d Vi har målat dem svarta själva. Det klurigaste var nog skjutdörren men han har fått till 9 riktigt bra skjutdörrar och han har inte byggt stall innan ;)

Jag tycker detta med ljust trä och svarta detaljer är grymt snyggt, blir stor skillnad mot innan man målat galler och övriga detaljer svarta. Blir bra mycket billigare än att köpa färdigt.

Lycka till!!
 
Det är bara en rekommendation, inte ett krav.

Men en rekommendation kan ju lätt ÄNDRAS till ett krav av myndigheterna, det ska man ju komma ihåg.
 
När ni målade gallern - grundade ni medrostskydd först eller är de galvade rent av? Vi svetsar våra galler själva s¨å jag är nyfiken på andras lösningar. Iövrigt hålle jag med de andra - det ser jättesnyggt ut.
 
Jag har en stallgång på 3,60 med öppna boxar. För att minska räckvidden för hästarna höjde vi istället dörrarna på boxarna ( som sitter mitt fram på varje box). Stallgången fungerar 100% till både hovslagare och veterinärer såväl som det vardagliga. Dock finns det platser som man undviker tex utanför den långhalsade giraffen som verkar kunna nå hur långt ut som möjligt.

Ett tips för stallbyggnad om man vill ha trärent (i övrigt också) är att bygga med lärk, nordens teak. Hästarna tuggar garanterat inte på lärken iheller.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hundens mankhöjd Utrymme för en ensam hund < 25 cm 2 m² 25–35 cm 2 m² 36–45 cm 2,5 m² 46–55 cm 3,5 m² 56–65 cm 4,5 m²...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 827
Senast: Fetaost
·
Anläggning Jag behöver hjälp känner jag. Har varit i min lokala färghandel och försökt köpa färg till stallet men får olika svar av personalen. Jag...
Svar
9
· Visningar
591
Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
8 882
Senast: Sorgsen
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 220

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp