stallhyra under sommaren.

Sv: stallhyra under sommaren.

Kallhyra är 900 kr sen tillkommer manegehyra 200 kr/månad. Hö/ensilgae betalas i efterhand beroende på hur mkt man tar per månad, så det gäller. Sen betalar vi oxå 200 kr (tror jag det är) per månad för att slippa utsläpp på vardagarna. Så 1400 kr plus höt, tror jag det är :p

Hemma hos oss betalar de 600 kr/månad för en outnyttjad plats, ex på sommaren. Det är kö till platserna så då ska dom jävlarimig inte ha dom gratis :devil: Grundhyran är annars 950.

Hur gör ni? betalar ni stallhyra ändå? och hur mkt? Hur mkt betalar ni i nu under vintern när hästarna står stallade hela tiden?

I alla stall jag har stått i har vi betalat en kallhyra, den har vi betalat oavsett hästen står på stall eller är iväg på bete. På vissa platser har en del service ingått i kallhyran så som in- och utsläpp, täckesbyten osv. Då har kallhyran reducerats under betesmånaderna.

Jag kommer inte att ta någon kallhyra av min inackordering under sommaren. I år kommer hästarna att åka iväg (2 km hemifrån :) ) på bete för jag ska så in på vår vall.

Hästarna är på bete i hagarna som tillhör gården, så betalar halva hyran alltså 250 kr i månaden. Det är skönt att ha betet så nära inpå, och slippa flytta :) Har aldrig behövt flytta men det är väl många som behöver göra det, verkar jobbigt :p

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, jag funderar på att köpa häst. Men först måste jag såklart ha en stallplats. Men har lite svårt att välja så skulle vilja höra era...
Svar
14
· Visningar
1 202
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 907
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
3 015
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 567
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka