I

inweg

Hej
Tänkte stalla in min shettis någonstans i närheten, eftersom jag har ont om plats i mitt stall . Kan någon tala om för mig vad som är rimligt att betala för foder, fodring, in och uttag, m a o "fullservice".

mvh shettisen

Sv: Stallhyra

Det beror ju alldeles på var du bor, och om stallet ifråga har skilda priser för ponnyer och stora hästar. Om du bor nära Stockholm så landar ju priserna för "fullservice" på flera tusen, men ute på landet är det ju billigare. Det är väl bara att höra med grannstallen vad de tar för en inackordering?

alternativet är ju annars om du inte riktigt har platts och tid för din shettis att låna ut honom som sälskaps häst eller liknande. Billigt och bra!

Hej
Tänkte stalla in min shettis någonstans i närheten, eftersom jag har ont om plats i mitt stall . Kan någon tala om för mig vad som är rimligt att betala för foder, fodring, in och uttag, m a o "fullservice".

mvh shettisen

Kallhyra brukar ligga på 500, då ingår inget bara box plats och hage.
Sen vet jag inte riktigt med foder och strö eftersom det är en shettis. Men om vi inte ta med det så får du nog betala i genomsnitt 1000 kr + foder.. skulle jag tro.. Helt beroende på som Huntress sa, vart du bor och om det är ett riktigt inackorderingsstall eller nån granne bara.. Men om jag var du så skulle jag då absolut inte betala med än 1500. Snarare ner mot tusenlappen

ett stall jag har sett i sthlm kostade det 7000kr i månaden för boxhyra. fodring och in-utsläpp ingick likaså täckesbytning, halm och hö. Resten fick man göra/stå för själv. de blir en dyr rackare de om man ska stalla in en shettis så.. sälj hästen och du har råd med en månadshyra:rofl:

Beror som sagt var på vart du bor, men här i Stockholm så 3000-5000 ca kan du säkert få tag i en stallplats med full service.

ja jag är fullt seriös. kostar 3400 kr i kallhyra.

sen tillkommer foder, in/ut, haghyra,mockning,av med nattbandage...
hamnar på runt 6000kr i månaden.
det jag menade på var att det är svårt att bara fråga rätt ut, "vad kostrar det?" utan att säga vart.... ;)

nja... alltså det beror väl på vad som definerar ett lyx stall....

men ja vi har ridhus 20*60, 2 ute banor, hagar, padockar, super bra foder, bra ridvägar i skogen och man kan få full skötsel om man vill betala för sig....
men det är inte suuuper fint och lyxigt i stallet. gamalt men rent och frächt....
det ligger ca 10 min från sthlm city....

ja jag är fullt seriös. kostar 3400 kr i kallhyra.

sen tillkommer foder, in/ut, haghyra,mockning,av med nattbandage...
hamnar på runt 6000kr i månaden.
det jag menade på var att det är svårt att bara fråga rätt ut, "vad kostrar det?" utan att säga vart.... ;)

hmm tänk vad det kan skilja. har själv hästen hemma men jag vet en kompis som har hästen uppstallad i ett stort inakorderingsstall.. där betalar hon 1600 kr/mån då ingår allt + att de har ridhus och ridbanor och ridvägar. Allt de béhöver göra var att ha stallpass en gång i månaden tror ja.. alltså släppa ut alla hästar eller nått.. är inte jätte insatt..

åhh, härligt med uteboxar! Det är inte vanligt. Det hade jag velat ha till min pålle tror jag.

jo det är faktiskt ovanligt med priser runt och över 7000kr.. även i sthlm. (jag har koll)

på norra sidan om stan och nära stan kostar det runt 5000-6000. på södra sidan mkt billigare....
(stallar med den standarden jag beskrev tidigare i tråden)

Liknande trådar

Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 745
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
12 107
Senast: lilsan
·
Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 602
Senast: WildHorse
·
Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
1 034

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka