Sv: Stallhyra

Jisses, jag betalar 1625 i månden för kallhyra o 9 kilo hö om dagen och tycker det är snordyrt.. :P

Jag hade min minishettis inhyrd förut och gav då 300 kr per månad. I det ingick box, hö, havre och strö, utsläpp i hage, morgon -och lunchfodring.
Det större hästarna i samma stall betalade 1300 kr/månad.
Ofta brukar stallägaren kunna "göra" något åt priset för en så liten ponny.

synd att du inte bor i närheten av mig.. ska bygga två shettis boxar i sommar, en till min egen o en till en eventuell foderponny eller inhysing om jag får tag i någon...

Ja nog varierar det alltid :eek: Vi tar 450:- inklusive fri tillgång på eget biodynaminskt och analyserat hösilage (200:- extra för kraftfoder). Max antal hästar c:a 15 st.
Vi erbjuder lösdrift på totalt 11 ha med lästall och akutboxar (under renovering), ridbana, ridmöjligheter runt Österlen,daglig tillsyn av pållarna m.m.
Hade vi haft gården närmare storstad hade vi kunnat leva på det.....
Lite bilder:
Solbacken

Rolle på Solbacken
Islandshästar på lösdrift

det är väl inte farligt dyrt heller!!! tycker snarare att det låter billigt...

Nja förvisso inte, man hade nog inte brytt sig om det så starkt om hon inte bröt mot kontraktet på alla punkter o prickar. Fast sen är det väl billigare i mindre städer=)

Liknande trådar

Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 745
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
12 107
Senast: lilsan
·
Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 602
Senast: WildHorse
·
Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
1 034

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Husvagnsrenovering
  • Dejt
  • Göra i Borlänge?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka