Stallinredning

Skogis

Trådstartare
Håller på att bygga stall. Finns det någon som har tips på vad man kan ha på väggarna i spolspiltan för att förhindra vatten att tränga in i väggarna och förstöra dom? Även önskas tips på vad man kan ha för spark skydd på ytterväggen i boxarna??? /Skogis
 
Gör du väggarna som till ett vanligt badrum så borde det ju duga till spolspilta i väldigt många år, vet några stall som har kaklade spolspiltor, väldigt snyggt men plastmattor fungerar nog lika bra.
De som har stenväggar har inte gjort ngt speciellt dock.
Gummimattor fungerar bra till sparkskydd överallt :).
 
Vi har kakel, tyvärr har år efter att släppt uppbindningen rakt ner knakat hål på kaklet.
Jag tror det finns färg som man kan använda som skydd? Eller plastskydd.
 
Vi har murat och putsat väggarna i vattenspiltan. Funkar fint och tål hästsparkar utan problem.
 
Vi har budgetvariant, lantbruks board (en sida brun och en sida är gul).
Alla skarvar är fogade. Stallet äe snart 10 år och spolspiltan är välanvänd och fortfarande fin.
 
Håller på att bygga stall. Finns det någon som har tips på vad man kan ha på väggarna i spolspiltan för att förhindra vatten att tränga in i väggarna och förstöra dom? Även önskas tips på vad man kan ha för spark skydd på ytterväggen i boxarna??? /Skogis
Jag hade använt kraftiga plastskivor som väggbeklädnad i spolspiltan iaf 1,5 m upp från golvet. Puts, tegel, kakel och sånt är inte vattentätt på ngt sätt, dessutom kan det spricka vid tex en spark och är svårt att tvätta av.
 

Liknande trådar

Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
857
Senast: a1agnlju
·
Anläggning Jag håller på att se över ventilationen i vårt stall som är av den äldre typen byggt med tjocka tegelväggar och innertak av träplank...
Svar
19
· Visningar
582
Senast: Blyger
·
Hemmet Jag har ett ganska litet badrum som jag skulle vilja ha en tvättmaskin till. Hade helt klart varit enklare platsmässigt med en toppmatad...
Svar
4
· Visningar
551
Senast: Dorinda
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 146
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp