Stallinredning

Sv: Stallinredning

Vad fint stall ni har!

Jag är nyfiken på vart ni köpt inredningen, galler, stolpar vid skötspilta osv?

Verkligen jättefint!
 
Sv: Stallinredning

Tack, kul att ni tyckte om det!

Vi har tillverkat inredningen själva eftersom vår ladugård var allt annat än standardstorlekar. Men det tog ca 4 år att bli klar...
 
Sv: Stallinredning

Vi har också beyggt om en gammal ladugård. Vi har murade väggar och fronter och sedan bara dörrarna i trä. Väldigt tyst och rejält. http://www.xenxa.se/stall/

Vilket otroligt bygge ni har gjort!! Är det det man ser om man kör på E6 mellan Getinge i Halmstad som alltid ser så välstädat? :bow:

Är det tänkt att det är er verksamhet som ni ska jobba med - ythyrning och skötsel osv? Det kommer säkert kunna gå jättebra, det ligger ju himla bra.
 
Sv: Stallinredning

Vilket otroligt bygge ni har gjort!! Är det det man ser om man kör på E6 mellan Getinge i Halmstad som alltid ser så välstädat? :bow:

Är det tänkt att det är er verksamhet som ni ska jobba med - ythyrning och skötsel osv? Det kommer säkert kunna gå jättebra, det ligger ju himla bra.

Kul att du gillar det!

Nix, det är inte vi. Vi ligger närmare Halmstad centralort.

Nu har vi bara mina hästar och en inhysning. Vi ska ta några till inhysningar om vi hittar rätt personer - annars får boxarna stå tomma :D
 
Sv: Stallinredning

Vi har mått 7*30 på ladugården, och alltså stora problem hur man löser det. Får jag höra av mig till dig om jag behöver tips? :angel:

Gillar det otroligt mycket!

Det enda jag funderar på är hur det ser ut efter lite användande eftersom det är så mkt vitt?
 
Sv: Stallinredning

Självklart får du höra av dig om du behöver tips - det är bara att skicka pm :)

Detta med vitt - vi är noggranna människor som är i stallet. Och högtryckstvätt är nog nödvändigt om man ska ha så mycket vitt eller att man kanske då och då tar en rotborste och lite såpvatten.

Faktum är att jag var emot att vi skulle ha så mycket vitt inne i boxarna, men min man framhärdade och tyckte att det är värt att måla om ofta istället.
Vi hade ett tag en inhysning som hade mycket problem med magen och sprayade diarré på väggarna. Det var inte kul. Så visst, det är verkligen något att fundera på om man inte skall ha mörkare färg på nedre delen av de inre boxväggarna. Vi har fortfarande det som alternativ, så vi kan måla på med en mörkare ton, men än så länge så håller vi fast vid vitt.
 
Sv: Stallinredning

Det är verkligen snyggt! Och högtryckstvätt är ändå obligatoriskt hos mig minst 1 gång/år.

Vad har ni målat med för färg?
 
Sv: Stallinredning

Det vita är målat med silikatfärg. Det är gjort för puts och det torkar väldigt snabbt.

Om du brukar högtryckstvätta så blir du säkert nöjd med vit färg. Vitt reflekterar ju ljus så fint så jag tycker att det är värt jobbet.
 

Liknande trådar

Anläggning Vi har äntligen bestämt oss för att det är dags att inreda vårt stall som byggdes för tre år sedan och är nu i full gång att titta runt...
Svar
17
· Visningar
4 285
Senast: Pudlan
·
Gnägg Så hoppas vi inom en snar framtid att vi ska äga vår egna gård och då tillkommer ett stallbygge. Stallet ska innehålla 4-6 boxar...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
14 936
Senast: iddiss
·
F
Hästmänniskan Jag köpte begagnad stallinredning nyligen men inser att jag får plats med ytterligare en box. Problemet är bara att de jag köpte boxarna...
Svar
11
· Visningar
1 418
Senast: Seabaz
·
Hästmänniskan Jag och min sambo ska nu antagligen köpa vår drömgård som vi har hyrt i ett år. Huset är underbart och ladugården gjorde vi iordning en...
Svar
3
· Visningar
3 176
Senast: hasseklas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp