Stalltäcke/Fleecetäcke?

Bonita4

Trådstartare
Hur många grams foder kan man jämföra ett fleecetäcke med?
Dvs, om man har ett stalltäcke med 150 grams foder, värmer det jättemycket mer än ett fleecetäcke?

Sv: Stalltäcke/Fleecetäcke?

Hur många grams foder kan man jämföra ett fleecetäcke med?

Jag tycker att ett 150-gramstäcke värmer mer än ett fleece. Men kanske inte så mycket. Det vanligaste är att jämföra det med ca 100gram.

Dvs, om man har ett stalltäcke med 150 grams foder, värmer det jättemycket mer än ett fleecetäcke?

Dock är oftast stall/termotäcken mycket mer isolerande än ett fleece. De tål även betydligt mer vind än ett fleece.

Själv annvänder jag inte 100-200 gramstäcken i stället för fleece utan när det är "för kallt" för att ha fleece på nätterna.

Liknande trådar

Utrustning Min häst gillar att kli sin svans och det är ju skitfult 😝 På tjockare stalltäcken finns oftast svanslapp MEN på ofodrade/tunna...
Svar
9
· Visningar
636
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
204
Senast: Shixle
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
186
Utrustning Om det skulle bli fortsatt ridning för mig, så funderar jag på en ridkjol. Men tittar lite mer på den här typen (fast med benremmar... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 320
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka