Stalltäcken

Taz

Trådstartare
Hejsan!

Är det någon som har förslag på ett bra stalltäcke??
Det ska vara bogveck på det och sitta på ett nätt fullblod.
Ge gärna förslag på internetsidor där ni har bra erfarenheter av något stalltäcke.

:bump:

Sv: Stalltäcken

horseweare har ju superbra,men dyra väl värda varenda krona.

min har termotäcken från event- inköpta på rea för 150:- / dom har funka jättebra för mig iaf fast jag har modellen utan bogvek

horseware e lätt bäst=) dom e verkligen prisvärda.
men dom har ju inte bogveck men super passform iaf!

horze.se säljer sina stalltäcken för svårslagna 167,- nu. De är inte så väldigt tjocka, men 125 och 135 på islänningarna hemma satt perfekt.

Shires har också bogveck och jag tycker de är suveräna. Och Eko:- säljer dem för 200 kr :love: Ord pris ligger betydligt högre än så. 200 grams foder i dem, dvs inte så supertjocka, utan ganska lagom för stallbruk.

Håller med Alexandra ang. Shires - kanonbra. Har ett fullblod som är ganska stor, men stallkompisen är också fullblod av mindre modellen, och har Shires, - sitter suveränt på bägge hästarna.

Jag har 200 g thermo täcket. finns också i 300 g tror jag.
köpte mitt från:
http://www.mantorpstravshop.se

Horsewares täcken är ju bra, precis som många skrivit redan. De kostar ju dock en del.

Jag fick ett stalltäcke köpt i Ullared i julklapp, och det är fantastiskt bra. Märket är "Horseback Quality Products". Det kostade inte mycket men har perfekt passform, blank insida som håller pälsen fin och stramar aldrig över bogarna. Kan verkligen rekommenderas!

Horseware tycker jag också är överlägset bäst. En bra sida med i stort sett ALLA modeller: http://www.tfhast.com/

Annars kanske det här passar? Kostar 600:-
hss.jpg

Finns här: http://www.hastbutiken.se

hejsan!

Tack för svaren :bow:

Horsewear verkar ju vara populärt, det var någon som skrev att dom inte har bogveck men dom sitter bra ändån och inte får skav alldså :confused:

Jag har ett stalltäcke nu men det bara glider på sniskan hela tiden och hänger långt ner över hasen på morgonen så en vacker dag har han väll rivit isönder det när han reser sig :smirk:

Jag har ju inte ekohallen så långt från mig så jag får väll in där och kolla vad dom har, Hööks hade inga speciellt

:banana:

Jag kan varmt rekommendera shires!! Finns i flera olika modeller samt i två olika tjocklekar.. jag har ett med 200 gr fyllning, bogveck har det, och ett med 375 gr bockveck å hals.. det tjockare betalade jag 540:- för, vilket jag tyckte var överkomligt.. var dock kampanjpris hos ridsportshopen.se.. gå å titta där.. tror de har kvar en del täcken på kampnaj fortfarande!!!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Mitt fullblod får skav av precis allt, och nu även täcket… Skulle behöva tips på bra både ute- och innetäcken. Han har i...
Svar
3
· Visningar
215
Senast: Gimlan
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Shixle
·
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på... 2
Svar
22
· Visningar
1 667
Senast: morgaine
·
Utrustning Jag ska beställa nytt övergångstäcke och fastnade för Hansbo PRO 150g med separat hals. Nu behöver jag hjälp med att välja storlek...
Svar
1
· Visningar
654
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Fjärilar!

Hästrelaterat

Tillbaka