Stalltäcke 100 gr

Sv: Stalltäcke 100 gr

Nej det tror jag inte att det blir. Speciellt om du har det när det är så pass varmt, går du över till 200g när det är runt 7-10 grader inne så är det nog lugnt. Däremot räcker det nog inte till att ha enbart när det är kallare inne, beroende på vilken häst du har. Jag kan ha min otäckad inne ganska länge, hon är inte så frusen och som sagt inte helklippt.
Däremot gör det nog varken till eller från att ha som undertäcke under ett annat stalltäcke, då det trycks ihop.

Min boxgranne är en häst som är betydligt känsligare än min. Hon har 50g under tidiga hösten och går sedan precis som du över till tjockare täcke. Det funkar ypperligt på den fryslorten.

Är det Irish eller Celtic stable?
 
Senast ändrad:
Sv: Stalltäcke 100 gr

Kl

Min har 100 g från att han är konstant täckad ute (för att slippa borsta o sånt på morgonen) till runt nollan. Dvs han har bara haft 100 g hittills i år. Funkar prima! Är bara spårklippt och skulle nog kunna stå naken inne.
 
Sv: Stalltäcke 100 gr

Vet inte. Ska köpa det begagnat men är svart med orangea detaljer. Två bogspännen samt två maggjordar. Har sett att endel Bucas bara har ett bogspänne.
 
Sv: Stalltäcke 100 gr

Det är Irish stable isåfall. Tror det blir utmärkt för ditt behov. Det ersätter dock inte fleecen på så vis att det kan läggas på blöt häst (som Bucas Celtic kan) men värmemässigt är det nog perfekt för dig.
 
Sv: Stalltäcke 100 gr

*kl*

Det kan inte sägas nog många gånger - hästar har 20 graders komfortzon, de skiter i om täcket har 100 eller 200 g foder.
 
Sv: Stalltäcke 100 gr

Vi människor har en mindre komfortzon när det kommer till temperatur än hästar, vi är känsligare för temperaturskiftningar än hästar vars komfortzon är såpass stor som 20 grader.
 
Sv: Stalltäcke 100 gr

Ja, man får påminna sig själv och andra om det rätt ofta.

I mitt stall är det många som tittar snett på mig när min häst bara har stalltäcke + regntäcke tills det är runt -20. Så länge det inte blåser som fasen klarar hon kyla jäkligt bra.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har en SWB med brett ansatt hals och bred/djup bål. Hon har Rambo i det mesta ute men kan även klämmas in i Amigo när det krisar...
2
Svar
24
· Visningar
1 346
Senast: Corax
·
IT & mobiler Jag söker tipps på hållbar laddkabel (2 meter) till IPhone. Nu vet jag inte om jag haft extrem otur, eller om jag misshandlat...
2
Svar
37
· Visningar
1 470
Senast: Badger
·
Träning Hej! Jag ska kanske börja kolla på häst snart och tänkte kolla om någon har något bra tips på ridövningar man kan göra för att lära...
Svar
10
· Visningar
1 028
Senast: MiniLi
·
  • Artikel
Hästnyheter Driver din förening ett projekt med fokus på att få människor att må bra genom kontakten med hästar? Då kan ni söka ekonomiskt stöd...
Svar
0
· Visningar
186
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp