Stamboksnummer

hola

Trådstartare
Hej! Många ridponnyer heter ju till exempel "Häst RP 129" liksom. Är detta bara något man kan sätta in när man registrerar hästen eller har alla ridponnyer ett stamboksnummer?
Rent generellt tycker jag det är snyggare med Jarno RP 145 än Jarno liksom, förstår ni vad jag menar? :rofl:
Har en ridponny efter Jarno, kan man lägga till RP efteråt? Har hon stamboksnummer liksom? :p
Kan man kontakta tdb och ändra hästens namn där eller är det omöjligt?
 
En ridponny är en ponny vars avelsmål är baserat på dess egenskaper. För att få kallas Svensk Ridponny ska ponnyn vara registrerad i ASRP och vara fallen efter en hingst som ASRP har godkänt eller efter en godkänd renrashingst från en ras som ASRP har erkänt.

Svensk Ridponny är uppbyggd av ett antal raser som ASRP har erkänt. Raserna är Connemara, New Forest, Russ, Dartmoor, Welsh Cob och halvblod som grundmaterial.



Y'ALL VART HITTAR JAG STABOKSNAMNET
 
27896

#1 av: Fourjoy
det är hans regnr (svenska) 42-06-???? finns någonstans i passet,
har också fyllt i mina idag...
Skrattande

Hälsa Ronne och Kiara !! Ronnes lillebror och mamma är hemma inom en månad!!
Skrattande


STÄMMER DETTA? Är hennes 9136
 
Stamboksnummer får bara hästar som är avelsvärderade och införda i stamboken. Du kan inte hitta på ett eget nummer.
Eller vänta, vad är avelsvärderad? Den har gått treårstest och blivit kvalitetsbedömd, är det något helt annat?
 
Eller vänta, vad är avelsvärderad? Den har gått treårstest och blivit kvalitetsbedömd, är det något helt annat?
Det är något helt annat. Ett sto ska ha haft föl och blivit visad på avelsvärdering. Regler kan du hitta på ASRPs hemsida. En valack kan aldrig bli stamboksförd.
 

Liknande trådar

Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
28 484
Senast: Elendil
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en fyraåring till min dotter som är sexton. Den är registrerad inom ASRP och heter Ralf. Detta är ett sto. Den är...
Svar
5
· Visningar
1 206
Senast: ameo
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 156
Senast: Milosari
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
7 456
Senast: As_Vegas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp