Stammätare!!

H

HORSEBABE

Hästarna här hemma har börjat skala av träden från barken!
Tänkte bara höra med er om dom har brist på något i foderstaten eller dom bara är rastlösa???
Flera ställen runt om här nu som har fått träden avskalade, det är ju inte så bra eftersom träden dör....

:banana: :banana:
 
Dom kanske inte har nåt på backen att gnaga på.. Tur att det inte var staketena...
 
den här årstiden tycker jag att dom börjar gnaga på träden, mina hästar har alltid hö i hagen men dom gnager ändå på träd. Jag brukar lägga in granar och helst aspar i hagen då låter dom bli träden som växer där. Tyvärr har jag varit slarvig med det i år så nu har dom börjat gnaga på stolparna för elen har krånglat lite. :crazy:
 
Sen mina hästar har fått "fri tillgång" på grusmineraler har de helt slutat gnaga på träden och äta bajs.

Med fri tillgång menar jag i det här fallet att jag har en separat foderkubba dit jag häller 1 dl mineraler/häst och dygn - förutsatt att krubban är tom. Ibland får jag fylla på varje dag och ibland mer sällan, det går i perioder. Mina hästar går på lösdrift.

Det funkar inte med pellerade mineraler, det äter mina hästar som godis... :smirk:
 

Liknande trådar

Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
23
· Visningar
1 220
Senast: Bison
·
Hästvård Behöver lite input! Häst som vid två tillfällen (med två år mellan) visat lättare koliksymptom denna tiden på året i samband med vårsol...
Svar
8
· Visningar
400
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Tjo, ja även om det fortfarande är flera dm snö på backen så går ju tankarna mot sommaren 🙈 Lite nyfiken på era erfarenheter av olika...
2
Svar
29
· Visningar
1 066
Kropp & Själ Det här dyker upp med jämna mellanrum på forumet. Vi är flera som har eller har haft fobier, både vanliga och ovanliga. Så, har du en...
10 11 12
Svar
225
· Visningar
9 668
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp