Bukefalos 28 år!

Standart hundfoder

Fraise

Trådstartare
Har lite funderingar att börja med det fodret, någon här som använder det tycker ni att det funkar bra?
Vet ni vilka storlekar på säckar det finns och vad det kostar?
 
Sv: Standart hundfoder

jag tror bara de finns i 15 kg säckar och än så länge bara i två sorter, "normal" och "aktiv". "normal" kostar strax under 400. jag har precis börjat med det då jag började bli missnöjd med gamla fodret + att jag vill ha svensktillverkat (av miljöskäl). är fortfarande inne på min första säck så jag kan inte säga så mycket om det, men det verkar i alla fall vara mycket smakligt då hundarna plockade ut de kulorna först när jag blandade det med det gamla fodret :)
 
Sv: Standart hundfoder

Min hund har ätit Standardt i sex veckor nu och jag tycker att det fungerar bra. Han är blank och fin i pälsen och har bra mage. Har hört så många "mirakelhistorier" om detta foder, om hundar som blivit fria från allergi osv. Om det är sant eller inte låter jag vara osagt... ;)

Jag betalar 390:- för en 15 kg:s säck. Vet inte om det finns i andra storlekar..?
Fodret finns i Normal (21/16) och Extra (26/21)

Sedan finns enmassa kosttillskott också, tex benmjöl, kalk, c-vitamin, ph-balans, järn, aptit, fiskolja etc. avsett för alla möjliga sorters krämpor/brister som hunden kan ha...
 

Liknande trådar

Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 703
Senast: Myrten
·
BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 534
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund Jag har testat ett torrfoder som faktiskt fungerar förvånansvärt bra till mina färskfoderätande hundar. Med "testat" så menar jag att...
Svar
18
· Visningar
1 468
Senast: Sofie.S
·
Hundhälsa Min yngsta hund gjorde illa tassen förra veckan, och har sedan dess haft 10-12 stygn vid två av tårna. Hittills har det varit ganska...
Svar
3
· Visningar
438
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp