Stångbett, svagt men böjt

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Farouk
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 026
F

Farouk

... i MÄSSING?! :confused:
Någon som vet vart man hittar?

Såg några nere i Falsterbo, men självklart fanns det inte i 13,5 :(

Har inte Hööks en Gold Medalstång som bara är böjd? Om det är en "vanlig" kandarstång du är ute efter, förstås... :)

Jahaaa... :idea: :D

Jag har bara sett Hansbos stänger (eller oledade tränsbett... ;)) i nåt mässingsaktigt material, men de är väldigt raka, och en var sned i ena sidan... :crazy:

Dessutom har det rörliga ringar, och iaf jag föredrar fasta, men det kanske inte är jätteviktigt?

Jag har fått för mig att det ligger bättre & inte glider igenom munnen så lätt, om det är med fasta ringar? :)

Det har nog mer med storleken på ringarna att göra. Det som gör att jag (eller snarare min häst... ;))föredrar fasta ringar är att det ligger stabilare i munnen, det blir inte så "skramligt".
Risken för nyp minskar ju också. :)

Sprenger har det säkert. Deras argentan-metall ser typ ut som mässing

Tänk bara på att Hansbos bett är ganska (helt?) raka!

(Jag skriver det igen, så du inte missar det, eftersom du skrev att du vill ha ett böjt bett... :))

Ajaj :(
Det var ju inte vad jag var ute efter.
Hittade dessutom inte bettet på hemsidan.

Jaja, det blir till o leta vidare :)

Liknande trådar

Utrustning Nej, jag har inte testat strömmen i tråden ännu. Men nu när jag hade dragit om alla trådarna i hagen och satt igång aggregatet (nät)...
Svar
2
· Visningar
265
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
928
Senast: MissFideli
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 518

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ofräsch häst?
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Det här med muskelskador...
Tillbaka