Bukefalos 28 år!

Står sig torrfoder bra?

B

burton

Hej!
Jag har en liten katt som inte äter jättemycket, hon brukar äta royal canins små förpackningar. Men nu undrar jag hur bra en 2kg:s påse står sig utan att bli gammalt och tråkigt om jag häller upp lite i en burk, fodrar ur burken och klämmer ur luften ur påsen och snor ihop den med ett band?
Jag har upplevt att hon inte varit lika förtjust i foder som varit öppnat ett tag.
 
Sv: Står sig torrfoder bra?

Köp en stor burk med tätt lock så håller sig fodret längre....
 
Sv: Står sig torrfoder bra?

Dom nya påsarna är ju återförslutningsbara. Ska vara iaf, den jag köpte sist gick inte.
Jag köper ibland 10 kg-påsar till mina och det brukar räcka 2-3 månader, så det är ju också så länge dom står.
 
Sv: Står sig torrfoder bra?

minst 6 månader i alla fall =) efter tillverkningsdatum 12 månader bör man förbruka för att vara säker på att alla mineraler och vitiminer finns kvar i fodret. Bäst för att behålla smaken skall fodret förvaras i påsen väl tillsluten. Man kan tex. ha påsen i en burk om det är lättare att förvara! :smirk:
 
Sv: Står sig torrfoder bra?

Det går alldeles utmärkt att lägga in både torr och blötmat i frysen.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej allihop! Min vapendragare Zorro har hunnit bli 18 år och efter att ha gjort ett blodprov konstaterades det att han har njurproblem...
Svar
19
· Visningar
2 355
Senast: Jamienoble
·
Katthälsa (Med hänvisning till min tidigare tråd om torrfoder till mager katt, ”N”, detta är min andra katt :meh:) ”P”: kasterad katthona, Devon...
Svar
7
· Visningar
996
Senast: MJLee
·
Övr. Hund Jag har testat ett torrfoder som faktiskt fungerar förvånansvärt bra till mina färskfoderätande hundar. Med "testat" så menar jag att...
Svar
18
· Visningar
1 475
Senast: Sofie.S
·
Katthälsa Hej! Jag hämtade hem en kattunge för några dagar sedan. Hon är köpt från ett katthem och innan jag tog hem henne så pratade vi om...
2
Svar
39
· Visningar
3 228
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp